یک جامعه شناس گفت: خانواده و جامعه و هم چنین نشست و برخاست افراد با دوستان موفق امید به زندگی در افراد را افزایش می دهد.

قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: امید یعنی اساس زندگی و همه تلاش‌ها برای امید به آینده است از این رو همه جوامع و مسئولان کوشش می‌کنند تا به هر طریق امید به زندگی را به خصوص برای نسل نوجوان و جوان که آینده‌ساز هستند افزایش دهند.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: منفی‌نگری در افراد ناامید بیشتر است چرا که آن‌ها امید به زندگی را از دست می‌دهند و تحمل و صبرشان از بین می‌رود این افراد بهتر است با دوستانی نشست و برخاست داشته باشند که موفق هستند و به همه مسائل از دید مثبت می‌نگرند.  
 
قرایی اظهار داشت: اگر حتی یک فرد در خانواده ناامید باشد تمامی اعضای خانواده را ناامید و سرخورده می‌کند تا جای‌که همبستگی از بین می‌رود و روابط مستحکم بین خانواده نابود می‌شود بدین منظور خانواده نقش اساسی و مهمی را در ایجاد امید و نشاط دارد پدر و مادر باید به درد و دل فرزندان گوش دهند و به مشکلاتشان آگاه شوند و تا حد امکان مشکلاتشان را حل کنند.  
 
وی خاطر نشان کرد: از دیگر راهکارهای مهم ایجاد امید در جوانان، نقش جامعه است مسئولین می‌توانند با ساخت بیشتر سریال‌های طنزآمیز و نشاط آور که مورد علاقه نسل جوان است امید به زندگی را افزایش دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار