وکیل بانک ملت ایران از مطالبه خسارت ۸۲۰ میلیون دلاری این بانک از دولت انگلیس به دلیل تحریم غیرقانونی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، یک بانک ایرانی قصد دارد در ادامه تلاش‌های شرکت‌های ایرانی برای شکست تحریم‌های غرب، ماه آینده دریافت مبلغی به ارزش صدها میلیون پوند را علیه دولت انگلیس مطرح سازد.

سروش زایوالا، وکیل بانک ملت ایران در این خصوص گفت: بانک ملت روز 7 فوریه طی ارائه دعوایی نزد دادگاه بازرگانی انگلیس، حداقل 500 میلیون پوند (معادل 820 میلیون دلار) علیه دولت انگلیس مطرح خواهد کرد.

این در حالی است که دادگاه عالی انگلیس سال گذشته میلادی به نفع ایران حکم داد و اعلام کرد که تحریم‌ها علیه بانک ملت اشتباه بوده است.

وی افزود: این اولین باری است که یک ایرانی در اروپا در زمینه تحریم‌ها به مرحله طرح ادعای خسارت رسیده است.

همچنین با توجه به اینکه احتمالا مالیات‌دهندگان انگلیسی مسئول پرداخت خسارت شناخته خواهند شد، این پرونده دولت‌های غربی را برای کاهش تحریم‌ها علیه شرکت‌های ایرانی تحت فشار قرار خواهد داد.

زایوالا گفت: بانک ملت به دلیل اقدامات حقوقی بیشتر دولت‌های اروپایی هنوز قادر به ادامه فعالیت‌های خود در انگلیس و اتحادیه اروپا نیست، بنابراین ما در حال بررسی برداشتن گام‌های بیشتر و موثرتری هستیم.

دولت‌های غربی طی چند سال اخیر تحریم‌های مختلفی علیه ایران اعمال کردند تا مانع فعالیت‌های تجاری این کشور با بانک‌های غربی شوند.

اما اکنون طی "توافق ژنو" دولت‌ها در حال کاهش دادن بخشی از تحریم‌ها هستند، به طوری که برخی از اقدامات تحریمی علیه ایران طی شش ماه آینده به حالت تعلیق در خواهد آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار