کره‌ جنوبي درخواست کره‌ شمالی را درباره توقف رزمايش با آمريکا رد کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی روز جمعه با رد درخواست کره شمالی برای خودداری از برگزاری رزمایش "تحریک‌آمیز" با آمریکا، اعلام کرد سئول به عنوان یک دموکراسی، حملات پیشگیرانه انجام نمی دهد.

کره شمالی معمولا از کره جنوبی می‌خواهد مانورهای نظامی را که قرار است ماه‌های فوریه و مارس امسال برگزار شود، لغو کند زیرا آنها را مقدمه‌ ای برای تهاجم قلمداد می‌ کند ولی امسال پیونگ یانگ همچنین پیشنهاد داد دو طرف اقداماتی برای فرونشاندن تنش‌ ها اتخاذ کنند از جمله حملات لفظی متقابل را به حال تعلیق دربیاورند.

"کیم مین سئوک" سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: رزمایش طبق برنامه برگزار خواهد شد... کره جنوبی یک کشور دموکراتیک است بنابر این، ما حملات پیشگیرانه انجام نمی دهیم.

تنش‌ ها اوایل پارسال پس از آن افزایش یافت که کره شمالی به تحریم‌های شدید اعمال شده توسط سازمان ملل در واکنش به تازه ترین آزمایش هسته ای این کشور، خشمگینانه واکنش نشان داد.

کره شمالی اعلام کرد هر گونه اقدام خصمانه را از طریق حمله به آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تلافی خواهد کرد که این مسئله باعث ماه ها لفاظی تند شد.

کره جنوبی همچنین اعلام کرد تازه ترین درخواست کره شمالی که از طریق انتشار بیانیه طولانی توسط کمیسیون ملی دفاعی این کشور مطرح شد، مزورانه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار