نیروهای تحت رهبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان روز پنجشنبه در مورد کشته شدن غیرنظامیان افغان در عملیاتی مشترک در شرق این کشور ابراز تاسف کردند. پیش از این حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان نیز حملات علیه غیر نظامیان را محکوم کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ این عملیات روز چهارشنبه در دره غوربند در استان پروان واقع در 40 کیلومتری شمال کابل پایتخت افغانستان به وقوع پیوست.
ناتو اعلام کرد در این عملیات دو غیر نظامی و ده شورشی کشته شدند اما مقامات افغانستان تاکید کرده اند که در این عملیات هشت غیر نظامی کشته شده اند.
سخنگوی حامد کرزای گفت در این عملیات که با کمک هواپیماهای آمریکایی انجام شد هفت کودک و یک زن کشته شدند.
عبداله راز، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان افزود :« حامد کرزای این حمله را شدیدا محکوم کرده و وی یکبار دیگر به ارتش آمریکا تاکید کرده است حملات هوایی را علیه روستاها و مناطق مسکونی افغانستان متوقف کند.»
ناتو نیز اعلام کرد :« این نیرو از اینکه در این عملیات تعدادی غیر نظامی کشته شدند، متاسف است.»
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد این عملیات تحت رهبری نیروهای ارتش افغانستان و با همکاری مشاوران عملیات ویژه ناتو انجام شد.
ناتو همچنین اعلام کرد پس از آنکه نیروهای شورشی مواضع نیروهای افغان را زیر آتش خود قرار دادند ناتو در خواست حمله هوایی را مطرح کرد که این حمله هوایی به کشته شدن شماری از غیر نظامیان منجر شد.
 روابط میان کرزای و مقامات امریکایی طی ماه های گذشته به شدت سرد شده است.
برچسب ها: تاسف ، افغان ، ناتو ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار