نائب‌رئیس کمیسیون شواها و امورداخلی کشور گفت: دولت بایستی لایحه‌ای را مبنی بر ایجاد مناطق آزاد با اعلام شاخص‌های کارشناسی صریح مرتبط با آن، تنظیم کرده و به مجلس ارائه کند.

"محمدجواد کولیوند" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، پیرامون آزادسازی مناطق آبادان و خرمشهر تحت عنوان مناطق آزاد از سوی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: دولت بایستی لایحه‌ای را مبنی بر ایجاد مناطق آزاد با اعلام شاخص‌های کارشناسی صریح مرتبط با آن، تنظیم کرده و به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: پس از ارائه لایحه به مجلس، کمیسیون‌های تخصصی  با شاخص‌هایی که دولت در این زمینه اعلام کرده است بررسی خود را آغاز کرده و به طور قطع مجلس هم به شاخص‌های اصلی رای مثبت خواهد داد.
 
کولیوند افزود: مناطق آزاد  بایستی کارشناسی شده و تحت تاثیر فشارهای منطقه‌ای یا قومی که در بحث‌های اشتغال گاها مطرح می‌شود، نباشد.
 
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه تنها نباید منطقه‌ای را به صورت لفظی آزاد اعلام کرد، بیان داشت: توسعه مناطق آزاد به وسیله زیرساخت‌هایی ازجمله گمرک، سیستم‌های بانکی، سیستم‌های حمل و نقلی با انواع مختلف آن صورت می‌گیرد که دولت به طور کامل به آن واقف است.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر در طرح آزادسازی مناطق خرمشهر و آبادان مبنای اولیه کارشناسی از سوی دولت انجام گرفته باشد، این مناطق روند توسعه‌محوری خواهند یافت، در این صورت مشاغل مرتبط و مسائل مربوط به جابه‌جایی کالا، حمل و نقل، بیمه، سیستم‌های پولی و بانکی رونق می‌یابد.

گفتنی است، "حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی" صبح امروز 5شنبه (26دی‌ماه) در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی خوزستان در محل ستاد فرماندهی لشکر 92 زرهی این استان حضور یافت و خطاب به این نیروها گفت: دولت موظف است تمام آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد اعلام کند که این بدان معناست که نوع حفاظت و حراست شما از مرزهای سرزمین و استان پیچیده‌تر می‌شود اما نباید به امنیت ملی و داخلی ما و به امنیت استان استراتژیک خوزستان لطمه‌ای وارد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار