رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: توطئه‌هاي استكبار عليه پيشرفت علمي ايران همچون دفاع مقدس بسيار گسترده است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در مراسم دومين سالگرد شهيد مصطفي احمدي روشن كه در مسجد روضه محمديه (حظيره يزد) با حضور پرشور مردم يزد برگزار شد گفت: استكبار براي تفرقه افكني ميان مسلمانان برنامه ريزي مي‌كند و با بمب گذاري بين زايران و عزاداران حسيني در شهرهاي زيارتي و حسينيه‌ها به اسم اهل سنت و يا برپايي مجالسي براي توهين به بزرگان اهل سنت به نام شيعه؛ بين طوايف و مذاهب اختلاف ايجاد كرده تا جنگ و جهاد با استكبار، امريكا و رژيم صهيونيستي به جنگ دروني بين مسلمانان تبديل شود.
 
سردار نقدي هوشياري امروز امت اسلام را يادآور شده و اظهار داشت: اگر صدها بمب ديگر نيز ميان زايران شيعه منفجر گردد سبب سوء ظن به برادران اهل تسنن نمي شود و راه اندازي صدها رسانه ديگر نيز براي توهين به شيعيان به نام اهل سنت باعث باور شيعيان نمي شود و حتي بدنه اجتماعي و افراد عام نيز مي‌دانند اين تفرقه افكني ها توسط استكبار صورت مي‌گيرد.
 
وي به تفرقه افكني انگليسي ها بين مسلمانان و هندوها در هندوستان اشاره نموده و تاكيد كرد: امروز ملت‌ها بيدار شده اند و مي‌دانند مركز حمايت تروريست هاي غرب گرا در عراق و سوريه؛ امريكا، انگليس و فرانسه است و مركز رسانه هايي كه به اهل سنت توهين مي‌كنند در امريكا و انگليس مي‌باشد پس اين حرف تشيع نيست.
 
رييس سازمان بسيج مستضعفين برجسته ترين خصوصيت شهيد صدوقي را اطاعت محض از ولايت عنوان نمود و تصريح كرد: بايد هوشيار بود تا دايه‌هاي مهربان تر از مادر براي شيعه و سني پيدا نشود و همان طور كه امام راحل و امام حاضر خواستند شيعه و سني با حفظ وحدت در بيت المقدس با امام خود نماز را به پا دارند.
 
وي جنگ با سلاح را يكي از شاخه هاي جهاد در اسلام؛ اقدام عليه دشمن امت اسلام را نيز يكي از مصاديق براي حفظ امت اسلام جهاد خوانده و افزود: دشمنان اسلام پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران با كودتا، تجاوز نظامي، بمب گذاري و ترور مردم و نخبگان و ... براي بازگشت و نفوذ در كشور تلاش‌هاي بسياري كردند اما با جهاد همه جانبه احاد ملت در تمامي عرصه‌ها شكست خوردند.
 
جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج، تاكيدات اسلام را پيرامون فضايل علم يادآور شده و خاطر نشان كرد: دشمن با روش هاي مختلفي همچون شكار نخبگان با پول هنگفت، تحريم علمي دانشمندان ايراني در دنيا، ايجاد انحراف در تحقيقات دانشمندان ايراني، دامپينگ مخرب نسبت به دستاوردهاي داخلي و ...؛ به خيال واهي خود، سعي در جلوگيري از پيشرفت ايران اسلامي دارد.
 
وي با بيان اينكه به بركت محبت اهل بيت عليهم السلام در ايران؛ نخبگان جوان روز به روز افزوده شده و جوانان و دانشمندان ايراني با اراده قوي خود مقابل اين تمام توطيه هاي دشمن ايستاده اند، ادامه داد: متاسفانه برخي در داخل فقط بر ارزان بودن خدمات و كالاها حتي از خارج تاكيد دارند كه در اين حالت پس از وابستگي به خارج، راه فشار و تحريم دوباره براي دشمن باز مي‌شود ضمن آنكه مشكل بيكاري نيز مرتفع نخواهد شد.
 
سردار نقدي توطيه هاي استكبار عليه پيشرفت علمي ايران را همچون دفاع مقدس بسيار گسترده خوانده و گفت: دشمن پس از شكست در طرح هاي خود عليه پيشرفت علمي كشور دست به سلاح برده و دانشمندان را به شهادت رساند كه خون هاي ريخته شده شهيدان علمي نيز در پيشرفت علمي موثر گرديد.
 
وي برپايي مجالس بسيار را براي شهيد احمدي روشن در طول دو سال گذشته يادآور شده و افزود: دشمن مي‌خواست ثابت كند كه علم با ايمان امكان پذير نيست ولي شهادت دانشمندان ثابت كرد كه علم و ايمان در ايران با يكديگر آميخته است و شهداي علمي هركدام سرآمد علم و معنويت بودند.
 
رييس سازمان بسيج مستضعفين ايمان در علم را سبب پيشرفت ماندگار علم خوانده و اظهار داشت: شهيد احمدي روشن هم «مصطفا» بود، هم «احمدي» بود هم «روشن»؛ لذا هم «انتخاب» شد و هم ضمن پيروي از مكتب «نبوي» با خون پاكش راه را «روشن» نمود.
 
وي به ولادت اين شهيد در سالروز 17 شهريور اشاره نموده و خاطر نشان كرد: مردم امريكا در جنبش 99 درصدي خود، تصوير احمدي روشن را به عنوان سند جنايت امريكا روي دست گرفتند.
 
جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج، تاكيد مقام معظم ولايت را بر استحكام ساخت دروني نظام و استفاده از ظرفيت هاي دروني كشور يادآور شده و ادامه داد: اين پيام شهداي جهاد علمي و ساير شهداست كه براي حل مشكلات چشم به خارج ندوزند و ملت ايران كه در طول انقلاب و دفاع مقدس ايستادگي كردند بي شك با فشار تحريم نيز، دست از مقاومت بر نمي‌دارند.
 
سردار نقدي در پايان با بيان اينكه ايران اسلامي براي پيشرفت هيچ نيازي به ابر قدرت ها و استكبار ندارد تاكيد كرد: ايران اسلامي امروز در اوج اقتدار و عظمت مي‌باشد كه مذاكره 1+5 كشور و اجتماع تمام نظام سلطه گواه اين عظمت است.
 
وي گفت: آن روز كه امكانات نداشتيم، تسليم نشديم حال كه به اين جايگاه رسيديم، تسليم شويم، امروز روز شعار هيهات منا‌الذله است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار