عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چین و سایر کشورهایی که محل واردات "قطعات" خودروی ما هستند هیچ گونه تعهدی در ارائه اجناس با کیفیت به ایران ندارند.

ابراهیم نکو نماینده مردم تهران و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به واردات "قطعات" خودرو از کشورهایی هم‌چون چین، اظهار داشت: مسلما چین و سایر کشورهایی که محل واردات قطعات خودروی ما هستند هیچ‌گونه تعهدی در ارائه اجناس با کیفیت به ایران ندارند.

وی با بیان اینکه هم‌چنین کیفیت مورد نظر آنها تطابقی با استانداردهای مدنظر ما ندارد افزود: ترکیدن لاستیک اتوبوس که خسارات زیادی را به بار آورد نمونه‌ای از کیفیت پایین قطعات چینی است که قطعا در آینده باز هم شاهد بروز این اتفاقات خواهیم بود.

نکو با اشاره به اینکه واردات قطعات خارجی در کنار بروز حوادث غیرمترقبه قطعه‌سازان داخلی را نیز با مشکل مواجه کرده است گفت: متاسفانه علاوه‌ بر صنعت خودرو كه با گرفتارهايي مواجه شده است قطعه‌سازان نيز با مشكل مواجه و بعضا مجبور به تعديل نيرو شده‌اند.

وي با اشاره به اينكه حدود 700 هزار نفر در اين صنعت مشغول به كار هستند، تصريح كرد: لازم است دولت تدابير ويژه‌اي را براي حمايت از توليد قطعه اتخاذ كند تا از اين طريق كيفيت قطعات داخلي بالا رود و ديگر نيازي به واردات در اين حوزه احساس نشود.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس تاكيد كرد: بنابراين دولت بايد تلاش كند با متوليان صنعت خودرو وارد مذاكره شود تا با اتخاذ روشي منطقي كمك كند صنعت خودروي كشور روي پاي خود بايستد و خودروسازان در فضاي رقابتي اقدام به توليد کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قطعات ، چین ، ارائه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار