صرف هزینه های گزاف برای برگزاری جشنواره فجر، کمکی به تئاتر نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ی تئاتر باشگاه خبرنگاران، هرساله افتتاحیه جشنواره‌ی تئاتر فجر در تالار وحدت تهران برگزار می‌شد اما امسال مسئولان تئاتری تصمیم بر برگزاری افتتاحیه در کیش گرفتند و این مسئولیت را به سازمان منطقه‌ی آزاد کیش سپردند، این موضوع تئاتری ها را بسیارخوشحال کرد که شاید حامی مالی خوبی پیدا کرده باشند اما باید گفت که این گونه حمایت ها به نفع تئاتر نیست.

به ظاهر، مراسم افتتاحیه به خوبی برگزار شد اما در باطن با صرف هزینه های گزاف از جمله بردن عوامل جشنواره در رستورانهای پرهزینه و مکانهایی با نواخت موسیقی خواننده های لس انجلسی کمکی به وضعیت تئاتری که کارگردانان با بی پولی نمایش های خود را به صحنه می برند، نخواهد کرد.

البته به جز برگزاری افتتاحیه، برنامه ریزی شده که ده روز نمایش‌های صحنه‌ای در کیش به اجرا رود و این در حالی است که حتی یک بیلبورد تبلیغاتی برای برگزاری این جشنواره در خیابان‌های کیش را نصب نکرده بودند و زمانی که از مردم جویای برگزاری جشنواره تئاتر فجر در شهر خود شدیم آنها اظهار بی اطلاعی کردند.

در طول مدت برگزاری مراسم افتتاحیه تنها شاهد حضور عوامل جشنواره و تشریفات منطقه آزاد کیش بودیم و غیر آنها استقبالی از مردم صورت نگرفت و این برای تئاتر ایران به عنوان هنر ایرانی جای تاسف است.

در مورد نحوه‌ی برگزاری این سفر چند روزه توسط این ارگان به حدی نبود که انتظار می رفت به طوری که قادر آشنا دبیر جشنواره نیز اجازه تصمیم گیری نداشت و همه برنامه ها را از دست او خارج کردند و به نوعی او به جای میزبان مهمان بود همچنین رفتار نامناسب نسبت به رسانه ها نیز اتفاق ناخوشایندی دیگری بود به طوری که به درگیری لفظی نیز ختم شد.

تئاتر در وضعیت بی پولی قرار گرفته و همه باید با همکاری و کمک یکدیگر به فکر ساماندهی این هنر باشند نه اینکه هزینه های بسیاری را صرف برگزاری چنین مراسم هایی بکنند.


گزارش: عطیه آقابابایی/

انتهای پیام/ اس
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار