معاون دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) بر تداوم استقرار سامانه سپر موشکی در کشورهای اروپایی به رغم حل موضوع پرونده هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه روسیاالیوم:"الکساندر ویرشبو" روز چهارشنبه در سخنانی که در دانشگاه تل آویو ایراد کرد،اظهار داشت:حل موضوع پرونده هسته ای ایران ضرورت استقرار سامانه سپر موشکی در اروپا را لغو نخواهد کرد.

او در ادامه مدعی شد:در صورت اینکه حتی برنامه هسته ای ایران به طور کامل برچیده شود،این کشور تعداد زیادی از تجهیزات را برای دستیابی به کلاهک هسته ای و سلاح‌های متعارف را حفظ خواهد کرد و درنتیجه نیاز به دفاع ضد موشکی باقی خواهد ماند.

معاون دبیرکل ناتو در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهایی است که توان بالستیکی خود را تا نزدیکی مرزهای ناتو پیشرفت داده است تاکید کرد:سامانه دفاع ضد موشکی وابسته به ناتو در اروپا علیه هیچ کشوری نبوده و با هدف حمایت ازموشک های بالستیکی که امکان دستیابی با آنها به کلاهک هسته ای و سلاح شیمیایی،بیولوژیکی و متعارف است.

او همچنین تاکید کرد:باید در آغاز دست‌کم باید انتظار اجرای توافق مرحله به مرحله در مورد پرونده هسته ای ایران را داشت.

"الکساندر ویرشبو" همچنین مدعی شد:توافق قابل اجرا با ایران که شامل امکان عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته ای را منجر می‌شود گامی روبه جلو بوده اما مشکل خطر موشکی اهمیت خود را در این حالت از دست نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار