وی خطاب به همقطارانش در جنبش زرد شده سبز که در حال حاضر خواهان بازگشت به کشور هستند ، گفت : ” از شما می خواهم که تا دو ماه دیگر برای بازگشت صبر کنید طبق اطلاعاتی که من دارم دو ماه دیگر بهترین زمان برای بازگشت به ایران است و زمینه مهیاست !”

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، صدای امریکا شب گذشته میزگردی را با موضوع بازگشت به ایران با حضور تنی چند از حامیان فتنه و ضد انقلاب برگزار کرد که دقایق اولیه آن با مشاجره ضد انقلابها به تشنج کشیده شد.

ابراهیم نبوی که چند وقتی است در رسانه های ضد انقلاب سخن از بازگشت به وطن می راند در همان ابتدای جلسه با اعتراض به نبود بی طرفی در برنامه با ناراحتی و عصبانیت خطاب به مجری آن اعلام کرد:”  شما مدعی هستید که  طبق نظر سنجی تان  51 درصد از مخاطبان ایرانی تان گفته اند که موافق بازگشت به ایران هستند اما از همان ابتدای برنامه  با موضع گیری های مختلف علیه این نظرات می خواهید نظر خاص خودتان را به مخاطب تحمیل کنید.
 وی که با قطع شدن مکالماتش توسط مجری برنامه مواجه شد خطاب به وی اعلام کرد :”اگر ناراحتید میخواهید من هم ساکت بشوم و فقط شما خودتان صحبت کنید و کارشناس موافقتان ! اینها را گفتم تا شما موضع دار حرکت نکنید شما اینجا قرار است نظرات مختلف را بشنوید نه آنکه مواضع خودتان را به مخاطب تحمیل کنید.”
 


ابراهیم نبوی که از سوی مجری برنامه با این سوال مواجه شد که چه تاریخی به ایران باز می گردد با اشاره به انکه دیگر کتابهایش به مانند دوره اصلاحات در بین ایرانیان خریدار ندارد و نیاز به بازگشت را بیشتر از قبل احساس می کند،می گوید که تیراژ کتابی که در تهران 170 هزار برایش بوده اینجا تنها 5 هزار تیراژ داشته است . وی همچنین با رد مهاجرت به افغانستان و تاجیکستان به همان دلایل ذکر شده،اعلام کرد برای اوایل سال اینده و در بهار قطعا به کشور بازخواهدگشت. وی خطاب به همقطارانش در جنبش زرد شده سبز که در حال حاضر خواهان بازگشت به کشور هستند ، گفت : ” از شما می خواهم که تا دو ماه دیگر برای بازگشت صبر کنید طبق اطلاعاتی که من دارم دو ماه دیگر بهترین زمان برای بازگشت به ایران است و زمینه مهیاست !”
وی که مدتی است بعلت بدهی مالی در حال فرار از دست طلبکاران بلژیکی است ،همچنین  اظهار داشت برخلاف کارشناسان مخالف معتقد است دولت ایران به دلیل انکه کشور را بهتر از قبل کند از ایرانیان خارج از کشور دعوت می کند تا به کشور بازگردند.

مجید محمدی کارشناس ثابت برنامه های بی بی سی نیزکه در این برنامه صدای امریکا شرکت کرده بود با  اعلام انکه دیگر اعتقادی به وطن دوستی ندارد و برایش زندگی در امریکا بهتر و بیشتر ارزش دارد مدعی شد که دولت ایران به دلیل فرار از بحرانی که درگیرش شده و برای اینکه شرایط کشور عادی نشان داده شود، اعلام می کند که خواهان  بازگشت ایرانیان به وطن است و ایرانیان نیز از این دعوت استقبال نکرده اند. این اظهارات وی با این سوال از مجری برنامه مواجه شد که این دیدگاه شما حتی در میان مخاطبان صدای امریکا نیز استقبال نشده و تا کنون  امار بالایی از ایرانیان شرکت کنند ه در نظر سنجی برنامه خواستار بازگشت به ایران هستند.


هوشنگ امیر احمدی نیز که به دلال مذاکرات با امریکا  مشهور است با حضور در این میزگرد ضمن انکه خود را عملگرا واعتدالگرا می نامید باطرح ادعایی عجیب اعلام کرد که شعار اعتدال را چندین ماه زود تر از دکتر روحانی در مقالاتی مطرح کرده است !!وی سپس از دولت یازدهم خواست منافع وی و خانواده اش را در نظر بگیرد و به دولت دستور دهد تا برای آن برنامه ریزی کند تا بتواند درایران اقامت دائم کند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.