قائم مقام وزیر امور خارجه گفت: تقویت همکاری‌های ایران و سریلانکا در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله جنبش عدم تعهد در راستای منافع و مصالح مشترک را خواستار شد.


به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "ریشاد باتیودین" وزیر صنعت و تجارت سریلانکا که به منظور شرکت در دهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ایران و سریلانکا به تهران سفر کرده است، صبح امروز با "مرتضی سرمدی" قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و در خصوص روند توسعه و گسترش روابط بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز رضایت از روند خوب و طولانی روابط سیاسی بین تهران و کلمبو، از اینکه روابط دو کشور در سایر عرصه‌ها به خصوص در ابعاد اقتصادی و تجاری نیز روند رو به رشدی را طی می‌کند، ابراز خرسندی نمود.
 
وی این امر را ناشی از عزم و اراده قطعی رهبران دو کشور برای توسعه و گسترش همه جانبه روابط دانست و روابط اقتصادی و تجاری را موجب تقویت روابط در عرصه سیاسی توصیف کرد.
 
سرمدی همچنین تقویت همکاری‌های ایران و سریلانکا در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله جنبش عدم تعهد در راستای منافع و مصالح مشترک را خواستار شد.
 
قائم مقام دستگاه دیپلماسی همچنین با اشاره به پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های خوب کشورمان در بخش‌های صنعتی، فنی و مهندسی، کشاورزی و فناوری، آمادگی کشورمان را برای انتقال این تجربیات و حضور فعال‌تر در روند توسعه و سازندگی سریلانکا و پروژه‌های توسعه‌ای این کشور اعلام کرد و افزود : برگزاری منظم کمیسیون اقتصادی مشترک در دو کشور فرصت بسیار خوبی برای ترسیم دورنمای توسعه روابط همه جانبه فی‌مابین و طراحی نقشه راه مناسب برای اجرایی کردن توافقات در جهت توسعه بیش از پیش روابط می‌باشد.
 
ریشاد باتیودین وزیر صنعت و تجارت سریلانکا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به ایران، روابط ایران و سریلانکا را بسیار دوستانه و مستحکم توصیف کرد.
 
وی از مذاکرات خود با همتای ایرانی و دیگر مقامات کشورمان ابراز رضایت کرد و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به خصوص وزارت امور خارجه از روند توسعه و پیشبرد روابط دوجانبه، همچنین همکاری‌ها در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تقدیر و تشکر کرد.
 
وی با ارائه گزارشی از روند تحولات داخلی در کشورش و آغاز دوره سازندگی و توسعه در مناطق مختلف این کشور، بر آمادگی و اشتیاق کشورش برای استفاده از ظرفیت‌ها و تجارب فنی و مهندسی و حضور تجار و بازرگانان و سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی ایران برای مشارکت در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای و زیربنایی سریلانکا تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار