دانشمندان سن افراد را معیار مهمی برای پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند می‌دانند و توصیه اکید می‌کنند که از سن خاصی به بعد افراد از پوشیدن این کفش‌ها اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان به تازگی کشف کرده‌اند که در مچ پای افراد نوعی گیرنده به نام proprioceptors وجود دارد که این گیرنده وظیفه ارسال اطلاعات برای مغز را بر عهده دارد.

گفتنی است، در اثر افزایش سن در افراد به ویژه بانوان این گیرنده به تدریج قابلیت فعالیت خود را از دست می‌دهد و دچار کندی در ارسال و دریافت اطلاعات می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند این تاخیر در ارسال و دریافت اطلاعات سبب برهم خوردن تعادل و سخت شدن پیدا کردن حفظ تعادل در افراد می‌شود.

پزشکان دریافته‌اند که به همین علت خطر افتادگی و سقوط در افراد سالمند بیشتر می‌شود و به ویژه خانم‌ها در سنین 50 سالگی به بالا دیگر کمتر تمایل به پوشیدن "کفش پاشنه بلند" دارند.

پزشکان به خانم‌های سالمند توصیه می‌کنند از 50 سالگی به بعد جدا از پوشیدن کفش پاشنه بلند خودداری کنند زیرا امکان آسیب دیدگی و شکستگی پا در آن‌ها وجود دارد پزشکان توصیه می‌کنند بانوان از کفش‌هایی با پاشنه 3 سانت استفاده کنند تا علاوه بر سلامت مچ پا،" اعصاب کمر" و "مهره‌های ستون فقرات" آن‌ها نیز سالم بماند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار