کتاب «زوال شهری» با ترجمه احمد زنگانه، بهاره جانه، ابوالفضل زنگانه و الهام اميرحاجلو از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

به گزارش  گروه دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، حشمت الله جلیلی، مدیر انتشارات این واحد گفت: این کتاب با تألیف ديويد كلاك و ترجمه احمد زنگانه، بهاره جانه، ابوالفضل زنگانه و الهام اميرحاجلو از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

وی افزود: کتاب «زوال شهری» شامل پنج فصل است که با عناوینی همچون «جمعیت زدایی شهری»، «زوال اقتصادی شهرها»، «سازماندهی مجدد شهرها»، «کاهش قدرت شهرها» و «برنامه ریزی برای زوال شهری» همراه است.

جلیلی خاطر نشان کرد: این کتاب شواهد مبنی بر زوال شهری را در بریتانیا و جهان توسعه یافته بررسی می‌کند. در این کتاب، دلایل افتِ جمعیت، کاهش فرصت‌های شغلی و کاهش قدرت شهرها بررسی و تأثیرات قطع رشد شهری از نظر برنامه‌ریزی و سیاست‌های شهری ارزیابی می‌شود.

وی تصریح کرد: رویکردی که در این کتاب دنبال می‌شود بسیار نظام‌مند است؛ چراکه فصل‌های پیاپی به مسئله جمعیت، جنبه‌های اقتصادی، مالی، دولتی و برنامه‌ریزی و پیامدهای زوال می‌پردازند. برخلاف تحقیقات گسترده در مورد رشد شهری، علل، ویژگی‌ها و پیامدهای زوال شهری خیلی ثبت نشده است؛ بدین ترتیب تلاش صورت گرفته تا موضوع جدیدی در عرصه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.

جلیلی در پایان گفت: این کتاب در 224 صفحه و شمارگان هزار نسخه با قیمت 10 هزار تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 02177503824 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است: این کتاب، اولین کتابی است که در زمینه زوال شهری منتشر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار