سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: بررسی بخش درآمدی بودجه سال 93 امروز به اتمام می‌رسد و بعدازظهر وارد بخش هزینه‌ای بودجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا کاتب در نشست خبری با اشاره به چهاردهمین و پانزدهمین جلسه کمیسیون تلفیق گفت: امروز کلیات لایحه بودجه سال 93 در بخش درآمدی به اتمام می‌رسد و کمیسیون‌ها آخرین پیشنهادات خود را مطرح خواهند کرد. 

وی افزود: مصوبات دو جلسه اخیر کمیسیون تلفیق درباره بخش درآمدی مربوط به بند و تبصره 19 قانون بودجه بود و هرگونه پرداخت حقوق و پاداش به کارکنان شاغل و بازنشسته که عضو هیئت مدیره شرکت‌های دولتی هستند ممنوع شد.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: هم چنین این کمیسیون مصوبه دیگری را در خصوص بازنشستگی افرادی که ده و یا کمتر از ده سال حق بیمه پرداخت کرده بودند نیز به تصویب رساند، در این باره در بودجه سال 93 از سوی دولت ردیف خاصی در نظر گرفته نشده بود ولی کمیسیون ردیف خاصی را برای این موضوع اختصاص داد.  
 
کاتب اضافه کرد: هم چنین براساس مصوبات کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد علاوه بر عوارض دریافتی واردات کالا 4 درصد بر تعرفه کالاهای وارداتی افزایش دهد و مابقی آن را در بخش فرهنگی هزینه کند.  
 
وی با اشاره به اشتغال زایی زندانیان در زندان‌ها گفت: هم چنین آن دسته از زندانیانی که از تجهیزات کارگاهی زندان‌ها استفاده می‌کنند دیگر از این پس براساس نظر قاضی مبلغی را به سازمان زندان‌ها پرداخت خواهند کرد.  
 
وی افزود: پیش از این زندانیان براساس حکم قاضی دادگاه مبلغ 3 هزار تومان را به سازمان زندان‌ها به ازای هر روز کار با تجهیزات کارگاهی پرداخت می‌کردند ولی از این پس زندانیان می‌توانند با نظر قاضی دادگاه مبلغ کمتر از این میزان را نیز به سازمان زندان‌ها پرداخت کنند.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق هم چنین با تاکید بر معافیت مالیاتی کارگاه‌های کشاورزی گفت: براساس تنفیذ ماده 91 قانون بودجه سال 92 آن دسته از کارگاه‌های کشاورزی که تحت پوشش نظام صنفی کشاورزی هستند اگر بتوانند حداکثر 5 نفر اشتغال ایجاد کند و برای این افراد بیمه رد کنند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.  
 
کاتب با اشاره به حوزه اوقاف و امور خیریه گفت: براساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق اجازه دادیم سازمان اوقاف و امور خیریه مبلغ 400 میلیون تومان اوراق مشارکت را با تضمین خود برای تکمیل پروژه‌های موقوفی به فروش برساند.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: پیش از این کارکنانی که تا میزان مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند از مالیات معاف بودند براساس مصوبه کمیسیون تلفیق کارگران و کارکنان موسسات غیردولتی نیز تا ده درصد مشمول این قانون خواهند بود.  
 
وی ادامه داد: هم چنین در ادامه مصوبات کمیسیون تلفیق به وزارت نیرو علاوه بر فروش 15 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت، مبلغ 1200 میلیارد تومان نیز برای فروش اوراق مشارکت برای هزینه در بخش آب‌های مرزی نیز اجازه داده شد.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: هم چنین به گمرک اجازه دادیم به ازای واردات هر کیلوگرم کود شیمیایی، دولتی یا غیردولتی 20 ریال حق گمرک دریافت کند و این وجوه در بخش تحقیقات روش‌های تولید انواع کودهای عالی هزینه خواهد شد.  
 
کاتب با بیان این که بعدازظهر امروز وارد بخش هزینه‌ای بودجه خواهیم شد ادامه داد: دولت تعهد داده بود تا زمانی که کمیسیون تلفیق مسئول بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 93 است موضوع هدفمندی یارانه‌ها را به صورت یک تبصره به مجلس ارائه دهد ولی متاسفانه این اقدام را انجام نداده و مجلس با تمدید مهلت قبلی در زمان بررسی بخش هزینه‌ای تبصره مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را از دولت دریافت خواهد کرد.
 
وی با بیان این که از دولت می‌خواهیم به تعهداتش عمل کند، ادامه داد: به علت ارائه نشدن تبصره هدفمندی یارانه‌ها بخش‌هایی از بخش درآمد بودجه سال 93 به صورت مراعا باقی مانده است از این رو امیدواریم با تحویل این تبصره این بخش‌ها نیز تعیین تکلیف شود.  
 
وی ادامه داد: هم چنین از دولت می‌خواهیم لیست شرکت‌های واگذاری بندهای یک و دو را نیز به مجلس ارائه دهد.  
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطر نشان کرد: تا پایان هفته بخش هزینه‌ای بودجه سال 93 به اتمام خواهد رسید البته امیدواریم که میزان پیشنهادها به گونه‌ای باشد که این امر محقق شود. 

انتهای پیام/


برچسب ها: نشست ، خبری ، درآمد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار