امروز در همایش پکس ویژه مدیران بیمارستانی که در "دانشگاه صنعتی امیرکبیر" برگزار شد قائم مقام وزیر بهداشت و درمان گفت: "پکس" حاصل ارتباط نزدیک صنعت و پزشکی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد حسن ناصری قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ارتباط بین  حوزه صنعت و تولید علم  و پزشکی را  بسیار نزدیک دانست و گفت: این ارتباط  ما را وا داشت تا در این مورد  تحقیقاتی انجام دهیم.

وی گفت: نه تنها توسعه علمی و صنعتی پکس ارزشمند است بلکه در برنامه ریزی های کلان  یک سازمان و یک دولت هم  می تواند بسیار تاثیر گذار باشد  به طوری که تصاویری که روی کاغذ چاپ می شدند مثل تصاویر سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی و یا بر روی فیلم چاپ می شوند مثل رادیولوژی بسیار  پر هزینه هستند اما  با استفاده از پکس هم هزینه کاهش می یابد و هم تعداد کیفیت عکس ها بیشتر می شود.

وی افزود: تولید تصاویر پزشکی یک مقوله است و حفظ و نگهداری باز خوانی آنها نیز مقوله ای دیگری است برای اینکه یک فیلم رادیولوژی تهیه شود خود فیلم باید از خارج از کشور وارد شود که ارز بری زیادی دارد و در شرایط سخت  مثل تحریم و یا جنگ تهیه آنها بسیار مشکل می شود و بعد از مدتی نیز که از انقضای آنها می گذرد غیر قابل استفاده می شوند.

ناصری ادامه داد: اگر بخواهیم در مورد  تصاویر پزشکی با پزشکان دیگر مشورت کنیم  انتقال آنها نیز  برای بیمار  بسیار هزینه بر است.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: اگر این  مدیریت به درستی صورت گیرد بخش مهمی از هزینه‌های مدیران بخش سلامت ما کاهش  می یابد و می توانند کارهای  مهمتری انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در جاهای مختلف از کشور  و در بعضی از مراکز بیمارستانی "سیستم پکس" به صورت  جسته و گریخته استفاده می شود و در نظارت های دوره ای  از این بیمارستان ها  مزایای این روش به خوبی  قابل درک است.

انتهای پیام/
برچسب ها: پزشکی ، صنعت ، هزینه ، عکس ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.