مديرعامل شرکت توسعه سازه‌های دریایی، از اجرای پروژه خطوط لوله و کابل زیردریایی میدان نفتی رشادت به منظور انتقال نفت به جزيره لاوان خبر داد و گفت: کار کابل گذاري اين طرح انجام شده و در هم اکنون از 95درصد پيشرفت برخورداراست.

امين پناهي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به پروژه‌های اجرایی این شرکت اشاره کرد و گفت: هم اکنون بازسازی سکوها و اجرای خطوط لوله درون میدانی، میادین نفتی ایلام و سلمان در خلیج فارس انجام شده و در حال تحویل موقت است. همچنین در میادین نفتی ابوذر و نوروز عملیات لوله گذاری کف دریا توسط شناور لوله گذار، نصب رایزرها و  بازسازی سکوها انجام و در حال انجام هیدروتست می باشند.

 پناهی افزود: برای ارتباط شناور (FSU) که بزرگترین شناور ذخیره نفت در خلیج فارس می باشد با میدان نفتی سروش می باشد، بازسازی و توسعه سکوی سروش انجام و در حال تحویل موقت به شرکت نفت فلات قاره می باشد.

وی یادآور شد: در این 5 میدان که پروژه ها همه متعلق به شرکت نفت فلات قاره ایران است، به صورت EPCI یعنی طراحی ، تامین کالا ساخت، حمل به دریا، نصب و راه اندازی برعهده این شرکت بوده است. 

مديرعامل شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید گفت: طراحی و نصب، تامین کالا و ساخت و نصب و راه اندازی پروژه نمکزدایی لب سفید متعلق به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بصورت EPCC انجام می شود که پیشرفت این طرح در حال حاضر 98 درصد و پروژه در حال راه اندازی می باشد.

پناهی در ادامه از اجرای پروژه خطوط لوله و کابل زیردریایی میدان نفتی رشادت خبر داد و گفت: میدان نفتی رشادت شامل خطوط لوله درون میدانی و خط لوله انتقال نفت از میدان نفتی رشادت به جزیره لاوان درحدود 105 کیلومتر و در مجموع حدود 170 کیلومتر می باشد در ضمن کار کابل گذاری کف دریا ،انجام شده است. این پروژه هم اکنون از پیشرفت 95 درصدی برخوردار است.
 
وی با اشاره به اینکه طرح توسعه میدان نفتی فروزان از پیشرفت 15درصدی برخوردار است اظهار داشت: این پروژه در سال گذشته واگذار شده و دلیل اصلی کندی اجرای این پروژه، نپرداختن هزینه از طرف کارفرما بوده و این امر سبب شده که طبق برنامه توسعه این طرح صورت نگیرد.و امیدواریم با رفع مشکلات این پروژه در سال 93 به اتمام برسد. هدف اصلی از این پروژه افزایش ظرفیت تولید و برداشت زودهنگام از این میدان نفتی است.

پناهی از ابلاغ پروژه جدید خبر داد و گفت: پروژه جدید در میدان نفتی فروزان را در مناقصه برنده شدیم که این طرح  متعلق به شرکت نفت فلات قاره بصورت EPCI و برای افزایش ظرفیت تولید نفت اجرا    می شود و شامل طراحی، خرید، ساخت، حمل و نصب سکوی سرچاهی F19 است. در این طرح سه خط لوله زیرآبی و کابل گذاری داخل میدانی داریم که نسبت به بقیه پروژه‌ها کابل گذاری بیشتر دارد این طرح در حال مهندسی است و هنوز پیش پرداختی از طرف کارفرما انجام نشده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: میدان ، نفت ، رشادت ، فروزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار