یک استاد دانشگاه علوم قرآنی پیشنهاد کرد: شورای راهبردی چگونگی نهادینه شدن فرهنگ وقف تشکیل شود و در این شورا از چهره‌های صاحب نظر استفاده از و راه‌ کارهای مناسب برای ترویج فرهنگ وقف ارائه شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سجادی در این راستا افزود: در این شورا باید از چهره‌ها صاحب نظر استفاده شود، همچنین لازم نیست اعضای این شورا حتما مسئولیتی در کشور داشته باشند، زیرا صاحب نظران زیادی هستند که در عین گمنامی، می‌توانند راهکارهای موثری را در این زمینه ارائه کنند.

وی ادامه داد: در این شورا باید راهبردی مناسب برای ترویج و توسعه فرهنگ وقف، تصویب و به صورت یک سند ارائه شود، در این صورت است که نقش هریک از دستگاه‌ها و نهادها در توسعه و ترویج فرهنگ وقف مشخص خواهد شد.

سجادی اظهار داشت: فرهنگ وقف با سخنرانی توسعه نمی‌یابد، بنابراین هفته وقف فرصت خوبی برای تبیین عملکرد‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف در جهت نهادینه شدن فرهنگ وقف بود.
این استاد دانشگاه یادآور شد: وقف جزء مواردی است که به فرهنگ سازی جدی نیاز دارد، چون آثار و منافع آن مورد استفاده جامعه قرار خواهد گرفت، و بانوان در این راستا رسالت بزرگی دارند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار موارد یا شده، بانوان می‌توانند با وقف بسته‌های فرهنگی و طلا و جواهرات به جوانان در آغاز زندگی مشترک آن‌ها یاری رسان باشند و این وقف نوعی پیروی از الگوی زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است.

انتهای‌پیام/  

برچسب ها: فرهنگ ، شورا ، قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار