به فاصله چند روز پس از حرکت دسته جمعی هفته گذشته خانواده هاشمی در برابر دادگاه به خاطر تشکیل دادگاه فاطمه هاشمی و تاکید وی بر «عدم صلاحیت دادگاه انقلاب» جهت رسیدگی به اتهامات وی و حمله به رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه، این بار فائزه هاشمی در جدید ترین اظهارات خود حملات شدیدی را علیه مجلس شورای اسلامی کلید زده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، فائزه هاشمی رفسنجانی که هر از چندگاهی با اظهارات جنجالی و موهن خود به اخبار رسانه ها باز می گردد، در بخشی از این گفتگوی خود با سایت ضد انقلاب روزآنلاین که مصاحبه قبلی اش با این رسانه موجب محکومیت او شد، ضمن حمله به مجلس شورای اسلامی، اتهامات متعددی را علیه این قوه و نمایندگان مردم در مجلس وارد کرده و نمایندگان را افرادی معرفی کرده است که به دنبال دریافت پول و کارت هدیه هستند:
 
«مجلس فراتر از مسئولیت خود و به صورت سلیقه ای فشار می آورد تا دولت را از مسیرش منحرف کند ... مجلسی ها با ایجاد فضای تهدید و ارعاب و ترساندن از احضار و تذکر و استیضاح و فشارهای روانی و سیاسی، دنبال ایجاد وحشت برای دولتی ها هستند. به نظر می رسد گروهی تشکیل شده و کارهای دولت را بررسی می کند و سریع هم عکس العمل نشان می دهد تا دولتی ها را به انفعال بکشاند و متاسفانه در مورد بعضی موفق هم بوده است.»
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با تحریک دولتی ها و سخنان مبهمی که مشخص نیست به چه چیزی مستند است، می گوید:
 
«می خواهند با انتشار دروغ هایی که دولت را به تکذیب و مسیر انحرافی بکشند، انرژی و شهامت دولتی ها را بگیرند تا آنها را از مسیر اصلی منحرف کنند، آسه برو آسه بیا. اما من امیدوارم که دولت در این دام ها نیفتد و در چارچوب قانون و اختیاراتی که دارد تلاش کند و بتواند کارهای بزرگی انجام دهد. هر چقدر مجلسی ها و مخالفان جلو بیایند تا آخر ادامه خواهد داشت و اگر دولتی ها وا بدهند تا آخر باید وا بدهند. اگر فکر کنند که این امتیاز را می دهند و جای دیگر امتیاز می گیرند تجربه نشان داده که این گونه نخواهد بود و اگر در مسیر امتیاز دهی بی منطق قرار بگیرند و تحت تاثیر فشارها عمل کنند تا آخر باید همین گونه باشند. مهم این است که دغدغه انجام کار اساسی داشته باشند نه دغدغه در پست و سمت و وزارت ماندن. آنهایی که این گونه بوده اند موفق بوده اند و آن هایی که محافظه کاری پیشه کرده اند ناموفق.»
 
فائزه هاشمی البته سال گذشته به خاطر یکی از گفتگوهای خود با رسانه های ضدانقلاب و توهین به مقامات کشور به مدت 6 ماه در زندان بود اما از آنجایی که وی همچنان نسبت به اتهامات اصلی خود یعنی نقش فعال در فتنه 88 و توهین به نظام و مردم مورد محاکمه قضایی قرار نگرفته است، به نظر می رسد عبرت لازم را نگرفته و سعی دارد با ادامه اظهارات جنجالی و موهن خود علیه شخصیت ها و ارکان نظام، ضمن تهیه خوراک رسانه ای برای ضد انقلاب، فضای آرام سیاسی و رسانه ای کشور را برهم زده تا در سایه آن بستر مناسب جهت مطالبات خاص فتنه گران از دولت رقم بخورد.
 
این در حالی است که در شرایط کنونی برخی اصلاح طلبان و فعالان فتنه 88 نیز معتقدند با رو در رو قرار دادن مجلس و دولت، باید تمام مشکلات و کاستی های موجود را به گردن مجلس انداخت و با این اقدام در صدد بود تا در انتخابات مجلس دهم که دو سال آینده برگزار می شود، تعداد قابل توجهی از اصلاح طلبان و حامیان دولت را با شعار «حمایت از دولت روحانی» وارد مجلس کرد.
 
در این باره طی روزهای گذشته نیز علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی و دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی از پشت پرده های تلاش دولتی ها برای تخسیر مجلس دهم سخن گفته و تاکید کرده بود: «مهمترین برنامه ای که اکنون باید آن را پی گیریم انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید همانگونه که در انتخابات ریاست جمهوری با شعار اعتدال مردم به پای صندوق های رای آمدند در انتخابات مجلس نیز باید چنین اتفاقی بیفتد.»
 
در پایان باید متذکر شد که ادامه یافتن این رویکرد و قرار دادن مجلس و دولت در برابر یکدیگر نه تنها دولت جدید را از وظایف اصلی خود دور می کند که در عمل می تواند به پاشنه آشیل آن تبدیل شده و منجر به جلوگیری از روند خدمتگزاری قوه مجریه گردد، مساله ای که در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر کشور و مردم نیاز مند آن هستند و بدون تردید تلاش جهت ایجاد اختلاف و شکاف در این زمینه، جز برای دشمنان سودی نخواهد داشت.
منبع: رجا نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.