امروز در تظاهرات مخالفان در بانکوک 2 تن به ضرب گلوله زخمی شدند. همچنین پلیس تایلند اعلام کرد شامگاه سه شنبه انفجار شدیدی در خانه یکی از سران مخالفان در بانکوک روی داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه ، مقامات تايلند اعلام کردند در تظاهرات مخالفان در بانکوک امروز چهارشنبه 2 تن به ضرب گلوله زخمی شدند. 

اين مقامات اعلام کرد در پي تيراندازی در محل اصلي تجمع معترضان در بانکوک 2 تن زخمی و راهي بيمارستان شدند. 

گزارش‌ها حاکي از آن است که افرادی مسلح ناشناس ده‌ها تير شليک کرده‌اند و يکي از مجروحان رفتگر و ديگری معترض بوده است.  

 از زمان آغاز اعتراضات در تايلند که بيش از 2 ماه از آن مي گذرد شماری از جمله چند پليس توسط مهاجمان ناشناس کشته شده اند.

اين در حالي است که معترضان اعلام کرده اند "سوتپ تاگسوبان" رهبر آنها هدايت اعتراضات را در برخي مناطق تايلند بر عهده خواهد داشت و ساختمان‌های دولتی بيشتری محاصره خواهد شد. 

معترضان خواهان کناره گيري "يينگلاک شيناواترا" نخست وزير و تشکيل شوراي مردمی غيرمنتخبی هستند که با اعمال اصلاحات مانع از سلطه سياسی خانواده ثروتمند شيناواترا خواهد شد. 

در همين حال حزب دموکرات تايلند به رهبري "آبهيسيت وجاجيوا "انتخابات زودهنگامي را که "يينگلاک شيناواترا" نخست وزير خواهان برگزاری آن شده تحريم کرده است. 

 همچنین پلیس تایلند اعلام کرد شامگاه سه شنبه انفجار شدیدی در خانه یکی از سران مخالفان در بانکوک ، پایتخت این کشور روی داد.
این در حالی است که تظاهرات ضددولتی به منظور سرنگونی دولت یینگلاک شیناواترا نخست وزیر تایلند همچنان ادامه دارد.

مخالفان تایلندی تهدید کرده بودند که روز چهارشنبه ساختمان بورس و فرودگاهها را محاصره می کنند، اما هنوز هیچ اختلالی گزارش نشده است.

شب گذشته انفجاری در خانه آبهیسیت وجاجیوا نخست وزیر سابق تایلند و رهبر حزب دموکرات روی داد که هیچ تلفاتی در پی نداشت.
یک افسر پلیس گفت هنگام وقوع این انفجار ، هیچ کس در خانه نبود. انفجار به بخشی از سقف خانه وجاجیوا خسارت وارد کرد. 
وی افزود بمب عامل این انفجار نبود و گمان می رود از مواد آتش زا  استفاده شده باشد.

آبهیسیت وجاجیوا مانند دیگر رهبران دموکرات ها به تظاهرکنندگانی پیوسته است که خواستار برکناری یینگلاک شیناواترا هستند و انتخابات زودهنگام را تحریم کرده اند. شیناواترا که تلاش می کند بحران سیاسی کنونی در کشور را مهار کند ، تاریخ دوم فوریه را برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور تعیین کرده است.

نخست وزیر که حزب وی شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارد ، از رهبران احزاب سیاسی مختلف و مخالفان خواسته است امروز گرد هم بیایند تا درباره تعویق زمان انتخابات گفتگو کنند ، اما ظاهرا تنها طرفداران وی قصد دارند در این مذاکره شرکت کنند.

روزهای دوشنبه و سه شنبه تظاهرکنندگانی که به دعوت سوتپ تاگسوبان رهبر مخالفان دولت به خیابان‌ها آمده بودند از حضور کارکنان دولت در محل کارشان جلوگیری کردند و این موضوع باعث شد چند وزارتخانه و بانک مرکزی با کمک سامانه‌های امدادی کارهایشان را انجام بدهند.

این مناقشه در تایلند که از 8 سال پیش آغاز شده است ، طبقه متوسط و سلطنت طلبان بانکوک را در مقابل طرفداران یینگلاک شیناواترا و برادرش تاکسین ، نخست وزیر پیشین این کشور که غالبا از طبقه فقیر هستند و در منطقه روستایی زندگی می کنند ، قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار