یک حقوقدان گفت: اهداف کلی سياست‌‌هاي قوه قضاييه در اعمال راهکارهای جایگزین حبس، كاهش عنوان‌هاي مجرمانه و كاهش حجم ورودی پرونده‌هاي كيفري در مراجع قضايي است.

"عباس اسدی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با حبس‌زدایی که یکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی است، اظهار داشت: به مجموعه اقدامات اجرايي كه در قوه قضاييه در مرحله اجراي مجازات‌ها براي حبس‌زدايي و يا تعديل اجراي ساير مجازات‌ها انجام مي‌گيرد، سياست جنايي– اجرايي گفته مي‌شود.
 
وی با بیان اینکه ارائه راهكارهاي جايگزين حبس براي دفاع از جامعه ضروري است، تصریح کرد: به منظور پیاده‌سازی سیاست جایگزین حبس، بايد به قضات گفته شود كه با در نظر گرفتن راهكارهایی، كمتر از حبس و ساير كيفرها استفاده کنند.

 اسدی افزود: اهداف كلي سياست‌‌هاي قوه قضاييه  در اعمال راهکارهای جایگزین حبس، كاهش عنوان‌هاي مجرمانه، به حداقل رساندن استفاده از مداخله‌هاي كيفري، استفاده مناسب از ضمانت اجراهاي مدني، اداري و انضباطي و افزايش موارد جانشين حبس و افزايش شمار پرونده‌ها در نهادهاي شبه‌قضايي و كاهش شماره پرونده‌هاي كيفري در مراجع قضايي است.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: قوه قضاييه درخصوص سياست جنايي–تقنيني، اقدامات مطلوبي را انجام داده، به طوری که در برنامه چهارم توسعه زندان‌زدايي و حبس‌زدايي در صدر سياست‌هاي دستگاه قضايي قرار گرفته است و اصلا‌ح قانون چك از اقدامات بسيار مؤثر در جرم‌زدايي و در نهايت حبس‌زدايي است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار