نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چانه‌زنی‌های فراوانی بر لایحه بودجه آموزشی دولت داشتند و با رأی که در تلفیق داده شد، اعتراض خود را با جدیت بیشتری پیگیری می‌کنند.

جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه بحث سرانه‌ای شدن بودجه آموزش عالی به این علت مطرح شد که در لایحه بودجه دولت توجهی به تعداد دانشجویان، امکانات و منابع درآمدزدایی آن نشده است لذا سرانه‌ای شدن بودجه این مشکلات را برطرف می‌کرد و تبعیض بین مراکز دانشگاهی تا حدی رفع می‌شد.

وی افزود: فرض کنید یک مسابقه دومیدانی صورت بگیرد و دو نفر یکی پیاده و یکی سواره با هم مسابقه می‌دهند در این صورت کاملا مشخص است که چه کسی برنده و چه کسی بازنده است ،لایحه بودجه دولت هم به این شکل درنظر گرفته شده است و در آن هیچ توجهی به امکانات و تعداد دانشگاه‌های کشور نشده است.

وی با بیان اینکه عادلانه نیست سرانه دانشجوی محروم کشور با دانشجوی دانشگاه‌های تهران یکی باشد خاطر نشان کرد:اگر تلفیق کاملاً سرانه‌ای شدن بودجه را رد کرده باشد نمایندگان به این موضوع اعتراض دارند و سعی خود را می‌کنند اصلاحات را در لایحه بودجه آموزشی اعمال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار