امريکا هماهنگي با رژيم صهيونيستي براي توسعه شهرک سازي را تکذيب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری دولتی قطر؛  یک مسئول آمریکایی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود هماهنگی با دولت آمریکا برای احداث شهرک های جدید در سرزمین های اشغالی را تکذیب کرد.
یک مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود ادعای " آوری آرییل " وزیر اسکان رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه صدور مجوز احداث واحدهای مسکونی جدید برای یهودیان در شرق بیت المقدس و برخی از شهرک های صهیونیستی در کرانه غربی رود اردن با هماهنگی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا صورت گرفته است ، تکذیب کرد. این مسئول آمریکایی که به قدس سفر کرده است در گفتگو با پایگاه خبری رادیو اسراییل خاطر نشان کرد واشنگتن به هیچ وجه با اسراییل برای صدور مجوز ساخت شهرک های یهودی هماهنگی نکرده است و موضع کاخ سفید درباره مسئله شهرک ها تغییر نکرده است .
 در همین ارتباط رادیو اسراییل به نقل از منابع سیاسی خبری در قدس فاش کرد دفتر نخست وزیری اسراییل روز جمعه گذشته ، دان شاپیرو سفیر آمریکا را از تصمیم این رژیم برای دادن مجوز احداث واحدهای مسکونی جدید مطلع کرده است .
کابینه اسراییل به تازگی از تصمیم خود برای ساخت 1400 واحد مسکونی جدید در کرانه غربی رود اردن و قدس خبر داد .از این تعداد 600 واحد مسکونی در شمال شرقی قدس و 800 واحد دیگر در شهرک های واقع در کرانه غربی رود اردن احداث خواهند شد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار