در حالي که ارتش سوريه همچنان به پيشروي خود ادامه مي دهد و بخش هاي ديگري از اطراف حلب را تصرف کرده است، گروه هاي مسلح نيز همچنان به درگيري با يکديگر ادامه مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ ارتش سوريه برخي مناطق را در شرق صفيره در حومه حلب به تصرف خود در آورد. نيروهاي نظامي سوريه همچنين تپه هاي نقارين مشرف به شهر حلب و منطقه زندان مرکزي حلب را به تصرف خود در آوردند. اين در حاليست که درگيري هاي بين گروه موسوم به دولت اسلامي عراق و شام (داعش) و ديگر گروه هاي مسلح شدت گرفته است. 

علي بدوي گزارشگر المنار با اشاره به اين که ورود ارتش سوريه به مناطق جديد و عقب نشيني گروه هاي مسلح که با يکديگر درگير هستند، واقعيت هاي  جديدي به وجود آورده است افزود: خبرنگار المنار از سيطره ارتش سوريه بر مناطق صبيحه ، فاعوره، تل الرمال در شرق صفيره در حومه حلب خبر داد و افزود ارتش مواضع خود را در اين منطقه تحکيم کرده است.

واحدهاي نظامي سوريه نيز تپه هاي نقارين و منطقه زندان مرکزي را تصرف کردند که به گفته ارتش اين امر به تغيير توازن نظامي موجود در منطقه کمک مي کند. با توجه به موقعيت جغرافيايي، جبهه نقارين شهر حلب را به دو بخش شرقي و غربي تقسيم مي کند و به قطع خطوط کمک رساني به افراد مسلح از جبهه هاي شرقي و غربي کمک مي کند. اوضاع جديد در جبهه نقارين گروه هاي مسلح را واداشت به داخل شهرک صنعتي در حلب عقب نشيني کنند. برخي خبرها حاکي از وقوع درگيري هاي شديد در اطراف شهرهاي نبل و زهرا در حومه حلب بين ارتش سوريه و کميته هاي مردمي از يکسو و گروه هاي مسلح از سوي ديگر است.

وي در ادامه به درگيري بين گروه داعش و ديگر گروه هاي مسلح در سوريه اشاره کرد و افزود: درگيري هاي شديدي در مناطق شمال سوريه بخصوص در مناطق الباب و جرابلس روي داد و مناطق مختلف از سيطره داعش بر منطقه الباب از بزرگترين مناطق در حومه حلب خبر دادند و افزودند اين گروه پس از سيطره بر اين منطقه دهها تن از افراد مسلح مخالف خود را بازداشت کرد. انتشار اخبار جنايات اين گروه ها عليه اسراي اين منطقه همچنان ادامه دارد. مرکز حقوق بشر وابسته به مخالفان سوري به نقل از منابع مختلف اعلام کرد گروه داعش چهل و شش تن از اعضاي گروه احرار شام را اعدام کرد و اين در حاليست که دهها نفر نيز هنگام حضور اين گروه در شمال الرقه ناپديد شده اند. 

در حمص نيز گفته مي شود داعش دستکم چهارده نفر از اعضاي گروه هاي مخالف خود را پس از درگيري با آنها اعدام کرده است. 

انتهای پیام / 
برچسب ها: حلب ، کنترل ، ارتش ، سوریه ، دمشق ، تروریست ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار