ایران به دلیل شرایط تاریخی، فرهنگی، و منابع طبیعی می‌تواند با توسعه گردشگری در جذب سرمایه خارجی و توسعه اشتغال موثر باشد.

حمید ضرغامی بروجردی کارشناس گردشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص عوامل جذب و توسعه گردشگری گفت: امنیت ملی مهم‌ترین عامل در جذب گردشگری است و توسعه نیز باید به سمت گردشگری پیش برود؛‌ همچنین موقعیت و شرایط اقتصادی فرهنگی ایران ایجاب می‌کند که سمت و سوی توسعه را به سمت توسعه گردشگری ببریم، و به عنوان یک ابزار ارزشمند برای توسعه از گردشگری استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: به دلیل پهناور بودن کشورمان، انبوه منابع انسان ساخت، منابع  تاریخی، و منابع طبیعی ایران می‌‌تواند به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کند.
 
فرهنگ عام مهمان‌نوازی که در وجود همه ایرانیان است نیز می‌تواند تأثیر‌گذار باشد.
 
وی درباره امنیت در حوزه گردشگری گفت: امنیت مهم‌ترین مسئله در جذب گردشگری است. تا جایی که  در جذب و دفع توریست تأثیر بسیار زیادی دارد و ایران امن‌ترین منطقه گردشگری در خاورمیانه‌ است.
 
وی درباره مزایای گردشگری و تأثیر آن بر اقتصاد ملی گفت: با توسعه گردشگری می‌توانیم ارتباط بین‌المللی را گسترش دهیم و فضای مناسب برای جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه اشتغال ایجاد کنیم.
 
این‌ها همه دلایل مثبتی هستند که باعث می‌شود به فکر توسعه گردشگری باشیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، سرمایه ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار