جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور با بیان اینکه با نظام اداري رقابتي، انگيزشي و توسعه محور فاصله زيادي داريم، گفت: رشد و توسعه كشور در گرو سودبردن از دانش روز مديريت، ايجاد فضاي رقابتي، شكستن انحصار در ارائه خدمات و ايجاد انگيزه در فعالان نظام اجرايي كشور است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود عسكري آزاد جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور در مراسم معارفه معاون هماهنگي اجراي مقررات اداري گفت: با نظام اداري رقابتي، انگيزشي و توسعه محور فاصله زيادي داريم.

وی ادامه داد: رشد و توسعه كشور در گرو سودبردن از  دانش روز مديريت، ايجاد فضاي رقابتي، شكستن انحصار در ارائه خدمات و ايجاد انگيزه در فعالان نظام اجرايي كشور است.

جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور افزود: بي‌توجهي به اين ضرورت‌ها، خسارات فراواني را در جنبه هاي مختلف مديريت كلان كشور به بار خواهد آورد.

وي با بيان اينكه دستيابي به رشد مستلزم بازيگراني توسعه يافته است، تاكيد كرد: با شرايط و فضاي كنوني حاكم بر فضاي فعاليت دستگاه‌هاي اجرايي كشور نبايد انتظار رشد، توسعه ، بهره‌وري و دستيابي به اهدافي كه در اسناد بالادستي و الزام‌آور كشور مشخص شده است باشيم.

جانشين معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: نظام اجرايي چابك، دانشي و نقش آفرين، زماني حاصل مي‌شود كه از ديدگاه‌هاي سنتي فاصله بگيريم و دستاوردهاي نوين دانشي را در راستاي ايجاد تحول به‌كار بگيريم.

وي افزود: موفقيت در اين زمينه، در گام اول مرهون داشتن برنامه‌اي مدون و كاربردي و در گام دوم اجرايي كردن اين برنامه است.

عسكري آزاد ضمن تشريح سازوكارهاي ترميمي ساختار اجرايي دولت، از ماموريت اين معاونت در مسير دستيابي به اين اهداف با اتكا به سياست‌هاي كلي اداري ابلاغي مقام معظم رهبري خبر داد و گفت: در همين راستا، برنامه جامع «اصلاحات در مديريت و نظام اداري كشور» تهيه شده و پس از دريافت نظرات كارشناسي و تقويت محتوا، براي تصويب به هيات دولت ارائه خواهد شد.

جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور  به مفاد اين برنامه اشاره كرد و گفت: اين برنامه نقشه راهي است كه در آن نقش و ساختار دولت، دولت الكترونيك و هوشمندسازي اداري، مديريت سرمايه انساني، نظام‌هاي مديريتي، فرهنگ سازماني، صيانت از حقوق مردم و سلامت اداري و نظارت و ارزيابي مورد توجه ويژه قرار گرفته و در صورت اجرا مي‌تواند انتظارات نظام را براي برخورداري از نظام اداري كارآمد و به‌روز، متناسب با نيازهاي كشور برآورده كند.

عسكري‌آزاد همچنين در اين مراسم از دكتر دارياني به عنوان يكي از مديران مجرب و با دانش مديريت منابع انساني و برنامه‌ريزي در اين حوزه ياد و براي وي در سمت جديد آرزوي موفقيت كرد و از تلاش‌ها و زحمات جمالي قمي سرپرست پيشين معاونت هماهنگي اجراي مقررات اداري قدرداني كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار