مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از واردات سه میلیون دوز واکسن فلج اطفال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسام‌الدین مدنی در اولین نشست خبری خود با اشاره به اینکه هدف سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر،‌ کمک به مردم است ، گفت: هم‌اکنون سه میلیون دوز واکسن فلج اطفال وارد کشور شده که در حال ترخیص از گمرک است.
وی با افزود: کمبودی از نظر واکسن فلج اطفال در داخل کشور نداشتیم و می‌توان این واکسن را از مراکز بهداشت تهیه کرد که این مقدار واکسن برای مدت زمان سه یا چهار ماه کافی است و بعداز آن نیز در حال تولید است.

وی در ادامه اظهار کرد: واکسن آنفولانزا از شهریور تا اواسط آبان قابل تهیه است که امسال مشکلی نبوده و به اندازه کافی وارد کشور شده است.

وی درخصوص آخرین وضعیت کمبود دارو در کشور گفت:‌ کمبودی احساس نمی‌کنیم ، داروهای ضروری درحال وارد شدن است و وزارت بهداشت جو آرامی را ایجاد کرده است.

* مخالف رونمایی از تجهیزات پزشکی هستم

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در خصوص وضعیت رونمایی از محصولات جدید تجهیزات پزشکی گفت: من مخالف رونمایی از داروها و تجهیزات پزشکی هستم ، چرا که ابتدا داروها باید در داروخانه قراربگیرند و مردم نتیجه‌ی آنرا ببینند ، تا به وجود این داروها اطمینان پیدا کنند. 

وی در ادامه عنوان کرد: تجهیزات پزشکی نسبت به سال قبل، 5/2 برابر بیشتر شده که به این منظور است که هیچگونه کمبودی در داروها وجود ندارد.

انتهای‌پيام/

برچسب ها: کمبود ، دارو ، تجهیزات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار