رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی گفت: در راستای علمی کردن ساخت و تراش سنگهای قیمتی آموزش‌های لازم و به روز در دانشگاه علمی – کاربردی ارایه می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ جنتی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگهای قیمتی گفت:‌ امروزه صنعت و هنر ساخت طلا، جواهر و سنگهای قیمتی با کمترین حجم بالاترین ارزش افزوده را در دنیا دارد که چه از لحاظ اشتغالزایی و چه در زمینه ارزش افزوده بسیار حائز اهمیت است. 

وی در ادامه با اشاره به وجود منابع طبیعی سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در کشور افزود: با توجه به وجود منابع 70 نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در کشور باید از این منابع خدادادی که بسیار با ارزش و سود‌آور هستند به نحو احسن استفاده کرد و در راستای علمی کردن آن همگام با دانش و تکنولوژی روز دنیا اقدام کرد. 

جنتی در ادامه تصریح کرد: به منظور علمی کردن این بخش در کشور آموزش‌های لازم که در دانشگاه علمی – کاربردی در ارایه می‌شود که کمک‌ شایانی به استانداردسازی در این حوزه می‌کند. 

رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم  که به عنوان درخواستی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح است، اعطای درجه هنری به تولیدکنندگان این بخش از صنعت کشور است که می‌تواند به عنوان عاملی در ایجاد انگیزه برای این افراد و رشد روند تولید باشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سنگ ، قیمتی ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار