معاون فرهنگی و امور جوانان استان ایلام گفت: نشاط اجتماعی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید مالک صادقیان نشاط اجتماعی را از عوامل موثر در کاهش آسیب های اجتماعی دانست و تاکید کرد: با حرکت به سمت افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می توانیم آسیب های خطرناک را در جوانان کاهش دهیم. برای تقویت زیرساخت های فرهنگی برنامه‌های فرهنگی باید به سمت و سوی نشاط‌ اجتماعی هدایت شوند. همچنین نهادها و مجموعه هایی که مسئول امور فرهنگی هستند مانند فرهنگسراها، مجتمع های فرهنگی، پارک‌ها و مناطق تفریحی باید در سطح کشور گسترش یابند.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی شایع در استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام با توجه به تغییرات اجتماعی گسترده، در حال گذر از سنت به مدرنیته است. جوامع در حال گذر با چالش ها و آسیب های اجتماعی متعددی مواجه هستند. نبود زیرساخت های فرهنگی و تفریحی مناسب در استان، مشکل بیکاری جوانان و بروز رفتارهای پرخطر از جمله مسائل و مشکلاتی است که جوانان ایلامی با آن درگیر هستند.

معاون فرهنگی و امور جوانان تصریح کرد: بررسی وضعیت رفتارهای پرخطر و پیشگیری از آنها متناسب با شرایط بومی استان و بررسی کیفیت زندگی در مناطق هایریسک از جمله اقدامات و پژوهش های ارزشمندی است به همت اداره کل ورزش و جوانان این استان انجام شد و مبنای فعالیت بسیاری از دستگاه های استانی قرار گرفت.

وی افزود: پژوهش های استانی تنها به موضوع رفتارهای پرخطر و کیفیت زندگی مناطق هایریسک خلاصه نمی شود. اولویت های پژوهشی توسط اساتید و پژوهشگران استان جمع آوری شد و در کارگروه های تخصصی ورزش و جوانان بررسی شد. در حوزه ورزش هفت اولویت پژوهشی و در حوزه جوانان هفت اولویت پژوهشی تایید و در دستور کار قرار گرفت.

صادقیان آشنایی جوانان با حقوق شهروندی در مناطق شهری را یکی از مهمترین اولویت‌های پژوهشی استان دانست و اظهار داشت: نگاه بعدی ما به بحث بررسی سنج‌های دینداری در بین جوانان استان است چرا که پژوهش ها نشان می دهد مذهب در جلوگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای خطرآفرین در جوانان نقش موثری را ایفا می کند. نشاط اجتماعی و هویت پذیری جوانان استان ایلام از دیگر موضوعات پژوهشی در حوزه جوانان است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای پژوهشی استان گفت: این جلسات با حضور اساتید دانشگاهی برگزار می شود. از جمله موضوعاتی که در این جلسات مورد بررسی قرار می گیرد حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد است. تاکنون 10 پایان‌نامه در حوزه مطالعات جوانان و آسیب‌های اجتماعی مربوط به جوانان و حوزه ورزش مورد حمایت قرار گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نشاط ، ایلام ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار