رابطه ی نامر‌بوط میان دختران و پسرها موجب بروز آسیب های اجتماعی و روانی به خصوص در دختران شده و در نهایت هم به ازدواج ختم نمی‌ شود.

لطیفی جامعه شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: 90 درصد رابطه ی دوستی پسر و دختر در ایران به ازدواج ختم نمی‌ شود و‌ممکن است آنها را در معرض بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی و روانی قرار دهد. 

وی ادامه داد: بیشترین کسانی که در‌این دوستی ها در معرض خطرند دخترها هستند چرا که فرهنگ دینی ما این رابطه ها را رد می کند. 

لطیفی افزود: قانون اساسی ما ارتباط دختر با پسر نا‌محرم را تا حد فسخ نکا‌ح رد می کند و دختران باید بدانند پسرها در این جامعه و با همین قوانین بزرگ شده ‌اند بنابر این اغلب نمی‌ توانند به این رابطه ها به چشم ازدواج نگاه کنند.  
 
وی با اشاره به تاثیر رسانه های غرب در‌افزایش این رابطه ها گفت: این رسانه ها سعی دارند نسخه ها‌یی را برای ما بپیچند که با فرهنگ قوانین عرف و شرع ما منافا‌ت دارد. 

وی خاطر نشان کرد: اغلب این دوستی ها به ازدواج منتهی نمیشود و در صورت ازدواج، فرد را با مسایلی از جمله عدم اعتماد بین زن و شوهر، بد بینی، طلاق و طلاق عاطفی مواجه می کند. 

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌
برچسب ها: دوستی ، ازدواج ، لطیفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار