یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ارتباط با روسیه به نوعی تحریم‌ها را دور خواهد زد، زیرا نیازی به دلار در این تجارت‌ها نخواهد بود.

"فواد ایزدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به  توافقات صورت گرفته برای انعقاد قرارداد نفتی بین ایران و روسیه و تاثیرات آن بر تحریم‌های وضع شده از سوی دولت آمریکا، گفت: هدف آمریکا از سال‌های گذشته تاکنون، جلوگیری از داشتن تجارت ایران به صورت عادی و معمول بوده است که تا حدودی هم موفق بوده‌اند.   
 
وی ادامه داد: بدین منظور با مدیریت کشورهای اروپایی و بعضی کشورهای منطقه سعی بر برهم زدن تجارت ایران به صورت معمول و رایج بوده‌اند و اعلام توافق بین ایران و روسیه قطعا به مزاج آمریکایی‌ها خوش نخواهد آمد.   
 
ایزدی تصریح کرد: در دوران پوتین رئیس جمهور کشور روسیه، شاهد یک سیاست خارجی مستقل تری نسبت به گذشته هستیم که این موضوع باعث روابط نامتعادل آمریکایی‌ها با این کشور شده است، بنابراین رابطه روس‌ها با ایران به نوعی جوابی به برخورد آمریکا در قبال روسیه است که روس‌ها از این طریق ناراحتی خودشان را عنوان می‌کنند.   
 
این کار‌شناس مسائل بین‌الملل افزود: این توافق هم برای ایران و هم برای روسیه می‌تواند مفید باشد، همچنین به کشورهای دنیا نشان خواهد داد که سیاست‌های تحریمی هیچ تاثیر مثبتی ندارد.   
 
ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم‌های اصلی ابتدا در کنگره آمریکا تصویب شد و اروپا هم همانند این تحریم‌ها را ایجاد کرد اما این ارتباط با روسیه به نوعی تحریم‌ها را دور خواهد زد، زیرا نیازی به دلار در این تجارت‌ها نخواهد بود.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: روسیه ، ایران ، آمریکا ، دور ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار