مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: در راستای تولید محصولات سالم از نوع صیفی و سبزی شرکت تعاونی زنان عطر کوثر اقدام به اجرای طرح کشت سبزیجات سالم در باغچه‌های خانگی کرد.

   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

ناطق معین‌الدین اظهار کرد: طرح تولید سبزی و صیفی سالم در باغچه‌های خانگی از سال 89 آغاز شد و هرساله به شناسایی و رفع نقاط ضعف، رشد بیشتری می‌گیرد.

وی افزود: این شرکت تعاونی پس از بازدید از زمین‌ها و باغچه‌های بهره‌برداران کارگاه‌های آموزشی در رابطه با نحوه کشت، کوددهی و آبیاری برگزار و بذور مورد نیاز آنان را خریداری می‌کند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین خاطرنشان کرد: در طی دوره رشد سبزیجات مدام از طریق تسهیلگر روستا و سرگروه‌های تعیین شده برای باغچه‌ها نظارت‌های کارشناسی صورت می‌گیرد.

معین‌الدین همچنین به توزیع سه هزار قطعه جوجه بوقلمون از سوی این شرکت تعاونی در بین زنان روستایی اشاره کرد و افزود: توسعه و گسترش فعالیت‌های مردمی و گروهی در بین زنان روستایی ترویج پرورش بوقلمون و استفاده از گوشت آن، ایجاد منبع درآمد برای زنان روستایی و بهبود سطح زندگی آنان و ایجاد و افزایش دانش و مهارت زنان روستایی از جمله اهداف این طرح است.

به گفته این مسئول شرکت تعاونی زنان عطر کوثر در زمینه پرورش زنبور عسل نیز پیشرو بوده و در سال جاری حدود 120 کیلو عسل خالص از کندوهای موجود برداشت کرده است./س

برچسب ها: طرح ، کشت ، سبزی و صیفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.