نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور کم رنگ وقف در دانشگاه‌ها و مراکز علمی گفت: سازمان اوقاف وامور خیریه حامی وقف، واقفان و موقوف علیهم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی محمدی با بیان اینکه امروزبه واسطه حرکت سازمان اوقاف، وقفی که در جامعه ناشناخته بود، بار دیگر مطرح شده است، افزود: در این میان نقش علما برجسته است وهم باید برای جبران گذشته بکوشند.  
 
وی، فضا و افکار عمومی کنونی کشور را آماده و پذیرای موضوع وقف دانست وادامه داد: نکته مهم آن است که امروز فرهنگ وقف در جامعه احیاء شده است و احیای این مهم حتی مهم‌تر از احیاء و آبادانی موقوفات است.  

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه از فضای کنونی کشور باید بهره‌گیری کرده تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، باید خود را از درون اصلاح کنیم.  
محمدی، با اشاره به اینکه همکاران و نیروهای سازمان اوقاف باید تقویت شوند، اظهار داشت: برای پاسخگویی، مشاوره و دسترسی مردم برای ایجاد وقف جدید باید در سازمان اوقاف مرکزی مشخص وجود داشته باشد واین امر محقق شود.  

وی، با بیان اینکه فضای حاکم بر هفته وقف باید در طول سال استمرار داشته باشد تاکید کرد: باید با موضوع و محتوی مناسب این فضا را در طول سال استمرار داد وبطور مثال از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در طول سال بهره برد.  
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: اوقاف ، فرهنگ ، جامعه ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار