سعید اسدی معتقد است داوران و بازخوان‌های جشنواره،هر چقدر هم که منصف و صادق باشند باز هم عده ای از نتیجه کارشان ناراضی خواهند بود اما کنش هنرمندان ما باید انسانی باشد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر،سعید اسدی، یکی از اعضا؛هیات بازخوانی بخش های نسل نو و چشم انداز گفت:اگر اثر هنرمندان ما در جشنواره های بین المللی پذیرفته نشود ،اعتراض نمی کنند؛ اما همه خودشان را محق می دانند تا در جشنواره تئاتر فجر شرکت کنند.
 
وی درباره روند سیاستهای جشنواره در بازخوانی و بازبینی آثار توضیح داد:  بازخوان ها هیچ اطلاعی از متونی که برای خوانش در اختیارشان قرار می گیرد ندارند چون نام و مشخصات نمایشنامه ها برداشته شده و هر اثر فقط یک کد دارد. بازخوان ها با در نظر گرفتن ملاکهای کیفی هر اثر طبق صحبتهایی که از قبل با یکدیگر داشته اند امتیازهایی را برای هر متن بین خودشان به اشتراک می گذارند. در نهایت با توجه به امتیازهای جمع آوری شده و صحبتهایی که بعد از خوانش متون با هم دارند به یک هماهنگی و اتفاق آرا در انتخاب آثار دست پیدا می کنند.
 
اسدی متذکر شد: امسال در دو بخش نسل نو و چشم انداز هیات انتخاب حدود 700 نمایشنامه خواندند که کاری بسیار مشکل بود. هدف از معرفی آثار نهایی در بخش نسل نو این بود که هم کسانی که  تا به حال کمتر فرصت تجربه داشتند و هم  هنرمندان حرفه ای تر که متونشان با اهداف جشنواره نزدیکی داشته بتوانند در این رقابت حضور داشته باشند. در بخش چشم انداز نیز همین ملاک ها برای انتخاب و معرفی آثار مد نظر قرا داشت و تناسب در آثار ارائه شده چه از نظر مضمونی و کیفی و چه کمی مد نظر قرار گرفت.
 
این مدرس دانشگاه درباره ملاکهای انتخاب آثار توضیح داد: برای انتخاب آثار در این دو بخش بازخوان ها بحث و تبادل نظر بسیاری با یکدیگر داشتند. تلاش شد در انتخاب آثار علاوه بر در نظر گرفتن ارزش های فرمی به اندیشه و تفکر پشت هر اثر هم توجه ویژه ای شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار