ˈمحمد پردل نژادˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ افزود: برای ساخت راه آهن قزوین به رشت تاکنون 6 هزار و 700 میلیارد ریال هزینه و با توجه به شاخص های رشد اعلام شده، برای تکمیل و راه اندازی این طرح به 10 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمندیم.
وی با اشاره به وجود 11 ایستگاه قطار در این طرح اضافه کرد: طول این مسیر 164 کیلومتر است که 40 کیلومتر آن حد فاصل کوهین به لوشان به علت شیب سه درجه ای آن و جلوگیری از ترافیک خط، بصورت دو خطه اجرایی می شود.
به گفته این مسوول، 40 درصد خط آهن قزوین به رشت در مناطق کوهستانی، 50 درصد در دشت و 10 درصد در تپه های ماهوری شکل واقع شده است.
پردل نژاد ادامه داد: برای به حداقل رساند آسیب به محیط زیست با همکاری دانشگاه تربیت مدرس گیلان طرح مطالعاتی این طرح انجام و تمام موارد یاد شده برای جلوگیری از تخریب های احتمالی صورت گرفته است.
مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه دو کشور خاطرنشان کرد: این طرح در هشت قطعه و هفت پیمانکار و نظارت چهار مهندس مشاور در دست اجرا است.