روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افزایش چهارده درصدی کشفیات قاچاق در نه ماه نخست ام سال کشف بیش از دویست و سی و دو میلیون قلم داروی غیر مجاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛  سردار فتح اله زما‌نیان رئیس پلیس مبارزه با کالا و ارز نیروی انتظامی در حاشیه همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: طی سال گذشته اقدامات خوبی در بحث پیشگیری  و کنترل قاچاق کالا و ارز داشتیم و سایر کنترل مرز‌ها توانسته‌ایم از حجم گسترده  قاچاق از مناطق غیر رسمی جلوگیری کنیم.
 
وی ادامه داد: در مجموع کشفیات نه ماهه‌ی امسال حدود چهارده درصد افزایش داشته است که اگر بخواهیم آن را به صورت رقمی بیان کنیم بالغ بر پنجاه و نو هزار میلیارد ریال بوده است.
 
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز  اظهار داشت:در کشور در نه ماهه‌ی نخست سال  پا‌نصدو سی شش باند حوزه قاچاق را کشف کردیم و بالای 68 هزار پرونده مختص قاچاق را تشکیل دادیم همچنین هفتادو‌چهار هزار و پانصد نفر دستگیر شده و تحویل مراجع قانونی شدند.
 
سردار زمانیان‌ افزود: از سال گذشته انجام فعالیت نه هزار میلیارد شروع کردیم و از مجموع  هزار‌و سیصد و بیست و شش پرونده ارزش ریالی آن بالای صد میلیون تومان بود  و صد فقره پرونده ارزش ریالی آن بالای پانصد میلیون تومان بوده است
 
وی با اشاره به اینکه در تلاشیم‌ کنترل مطلوب تری در ورود کالای قاچاق داشته باشیم یکی از پرونده‌های اصلی کشف قاچاق دارو بود  که ارزش ریالی آن بالای سی میلیارد تومان بود .
 
سردار زما‌نیان ادامه داد: هشت میلیون پانصد‌و نود و پنج هزار قلم کالای لوازم آرایشی قاچاق کشف شده که چهل و سه پرونده   به ارزش ریالی صد میلیون تومان در این زمینه تشکیل شده و هزار‌و هفتصد‌و سی و شش نفر دستگیر شدند.
 
وی با اشاره به اینکه هدف گذاری ما روی کالا‌هایی است که تاثیرات بیشتری دارد گفت: در حوزه کالاهای ممنوعه کاشف ورود هستیم و به سمتی می‌رویم که به حذف این موضوع از سیستم کالا برسیم.
 
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: دویست و سی و دو‌میلیون دویست هشتاد و پنج هزار قلم داروی قاچاق غیر مجاز کشف شده  که این امر افزایش بالایی  نسبت به سال گذشته داشته است همچنین در این زمینه سیصد‌و پنجاه  یک نفر دستگیر شده و بیست و هشت پرونده  الان بالای صد میلیون تومان تشکیل شده است.
 
وی افزود: قاچاق هم در موادی اصلی و در موادی غیر رسمی به واسطه روزنه‌هایی که مربوط به شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی صورت می‌گیرد اما در مراکز رسمی با توجه به نوع قاچاق اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دویست ، سی ، درصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.