روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: معاون وزير امور خارجه ايران به منظور ديدار با رهبران کوبا، ونزوئلا و بوليوي براي تقويت روابط سياسي و اقتصادي به آمريکاي جنوبي سفر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، جروزالم پست گزارش داد، در حالي که قرار است توافقنامه هسته اي موقت ايران از بيستم ژانويه اجرايي شود، ايران درصدد بهبود روابط با سومالي است. نمايندگان ارشد پارلمان دو کشور روز دوشنبه در تهران ملاقات کردند.

این در حالیست که "مجيد تخت روانچي" معاون وزير امور خارجه ايران نيز روز دوشنبه سفر خود به آمريکاي جنوبي را به منظور تقويت روابط با کشورهاي اين منطقه آغاز کرد.

"اکوي اتورو" رئيس سناي کنيا در کنفرانسي خبري در تهران گفت نايروبي به دنبال استفاده از تخصص فني ايران و تقويت روابط تجاري و اقتصادي است.

وي بعد از نشست با "علي لاريجاني" رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران گفت: ما اميدواريم با توجه به منابع دردسترس خود بتوانيم از تخصص فني ايران در اين زمينه سود ببريم.

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران روز پنجشنبه به مسکو مي رود و رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه نيز اواخر ژانويه يا اوائل فوريه به ايران سفر مي‌کند.

نمايندگان پارلمان ايتاليا، انگليس و ايرلند نيز اوائل اين ماه به تهران سفر کرده اند که اين امر نشان دهنده آب شدن يخ روابط بين ايران و اروپا از زمان حصول توافقنامه هسته اي موقت در نوامبر سال گذشته است.

جروزالم پست در پایان اذعان کرد که کشورهاي زيادي علاقه مندي خود را نسبت به باز گشايي روابط تجاري با ايران که به سبب تحريم‌ها قطع شده بود، اعلام کرده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار