سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، که از 28 دی ماه در تهران کار خود را آغاز می کند، از امروز، 24 دی ماه، با برپایی مراسم افتتاحیه در کیش، شروع اجراهای فجر استانی را جشن می‌گیرد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، مراسم افتتاحیه فجر استان های این جشنواره عصر امروز، 24 دی ماه، به میزبانی منطقه آزاد کیش در این جزیره توریستی برپا می شود و بسیاری از چهره های هنری، مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری کشور در آن حضور خواهند داشت.

وحید لک، دبیر بخش فجر استانی سی ‌‌و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و مدیر افتتاحیه این مراسم گفت: فجر استانی از ۲۵ دی ماه به مدت یک هفته میزبان علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است. علاوه بر پنج استان گلستان، البرز، لرستان، خراسان رضوی و خوزستان، مناطق آزاد کیش و اروند نیز میزبان تئاتر فجر امسال اند. 

وی در ادامه تصریح کرد: مراسم افتتاحیه امروز، 24 دی ماه، ساعت 18 به مدت 120 دقیقه در تالار خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش آغاز می شود و 9 گروه نمایشی، شامل سه گروه در بخش آیینی، سه گروه در بخش صحنه‌ای و سه گروه در بخش میدانی، با شرکت در این جشنواره هنرنمایی خواهند کرد. 

در این دوره از جشنواره آثار کشورهایی نظیر ارمنستان، کانادا، مجارستان و هند  به عنوان مهمان بخش فجر استانی جشنواره تئاتر فجر حضور دارند و علاوه بر آن، آثاری از بخش های مختلف نظیر مناطق، نسل نو، چشم انداز، مرور و مهمان نیز در بخش فجر استانی نمایندگانی خواهند داشت.

هنرمندان شاخص و فعال تئاتر در 50 سال گذشته نظیر داوود رشیدی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، پری صابری، داریوش مودبیان و... همراه با علی مرادخانی، معاون  امور هنری وزیر، حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی و معاونان و مشاوران حوزه تئاتر، در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارند.

اجرای بخشی از نمایش "از استخوان خالی شدم"، به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی، محصول مشترک ایران، هند و مجارستان و  اجرای قطعات نمایشی، اجرای موسیقی و پخش تیزر جشنواره  از دیگر بخش های این مراسم خواهد بود.

وحید لک در پایان تعامل و همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اتفاق خوبی توصیف کرد و گفت: امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد و بتوانیم  این سازمان ها را نیز برای توسعه تئاتر تشویق کنیم.

جشنواره بین المللی تئاتر فجر 28 دی نیز با اجرای 12 نمایش صحنه ای و شش نمایش خیابانی کار خود را در تهران آغاز می کند. در این روز نمایش هایی از بخش های مرور تئاتر ایران، مسابقه تازه های تئاتر ایران، مسابقه بین الملل، مهمان و جشنواره جشنواره ها در بخش صحنه ای به اجرا در می آیند. اجراهای سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا 11 بهمن ماه در تهران ادامه دارد.

سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 24 دی تا 12 بهمن ماه به دبیری قادر آشنا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.