نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و تقویت کشت و برداشت فندق با هدف ایجاد فرصت اشتغال 50 هزار نفر در استان اردبیل در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ منصور حقیقت‌پور دیروز در دومین جلسه هم‌اندیشی توسعه و تولید فندق با بهره‌گیری از توان علمی محققان استان اردبیل اظهار داشت: توسعه و تقویت تولید محصولات باغی به ویژه کشت آنها در اراضی شیبدار از سال‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته به طوریکه بخش زیادی از تولیدکنندگان و باغداران با استفاده از درختان مثمر توانسته‌اند در تولید فندق و دیگر محصولات باغی موفق عمل کنند.

وی گفت: ما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های مطلوبی را در عرصه زراعی، باغی، دامی و همچنین تکمیل طرحهای نیمه‌تمام نظیر سدسازی و تأمین منابع آب کشاورزی انجام دادیم که امیدواریم ادامه این فرآیند به تقویت و توسعه محور اول و اصلی پیشرفت‌های استان که همان بخش کشاورزی است، منجر شود.

حقیقت‌پور در ادامه خاطر نشان کرد: ما در خیز علمی به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت‌های خوب بخش کشاورزی هستیم تا بتوانیم با تکیه بر توان و استعداد جوانان و مهندسان کشاورزی خود بتوانیم در این عرصه کارآمد و شایسته عمل کنیم.

وی ضرورت کشت و توسعه بیش از 50 هزار هکتار فندق را در این استان بیان کرد و افزود: از جنوب تا شمال استان ظرفیت عظیمی در این زمینه وجود دارد و اگر این 50 هزار هکتار کشت درختان فندق انجام شود، قادر می‌شویم برای 50 هزار نفر در صنعت تولید، بازاریابی و تجارت فندق ایجاد فرصت اشتغال مناسب کنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: ظرفیت‌های بخش کشاورزی با وجود گستردگی و دامنه‌دار بودن در مناطق مختلف استان همچنان مغفول مانده که امیدواریم در این ارتباط حرکت‌ها،‌ برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمتی باشد تا فرصت اشتغال برای صدها بیکار این استان دور از نگاه به دستگاه‌های دولتی و اجرایی به همت بخش خصوصی و ایجاد ظرفیت‌های کشاورزی فراهم آید/س .

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، فندق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.