مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت پنجمین همایش استانی منادیان وحدت در روز چهاردهم ربیع الاول در سنندج برگزار می شود.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، حجت الاسلام مسعود صفی یاری در جلسه هماهنگي همايش ملي مناديان وحدت كه در سنندج برگزار مي شود، گفت: همایش اول و دوم منادیان وحدت با محوریت فراخوان مقاله  و همایش سوم با محوریت قرآن، همایش چهارم با محوریت شعر نبوی و همایش پنجم نیز قرار است این دوره با محوریت ستایشگران و مدیحه سرایان نبوی برگزار شود.

وی به موضوع این همایش كه به همت اداره كل تبليغات اسلامي كردستان برگزار مي شود، اشاره کرد و افزود: تکریم و تبیین شخصیت، فضائل، سیره و سنت حضرت رسول (ص) با استفاده از منابع متقن اسلامی با لسان مداحی و مولودی موضوع اصلی پنجمین همایش منادیان وحدت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اهداف برگزاری این همایش بیان کرد: بزرگداشت و تکریم میلاد خجسته نبی مکرم اسلام (ص) به عنوان محور وحدت امت اسلامی و بزرگداشت هفته وحدت به عنوان نماد انسجام وحدت مسلمانان شیعه و سنی از مهمترین اهداف این همایش است.

وی در ادامه بیان کرد: پس از اعلام فراخوان توسط دبیرخانه این همایش بیش از 180 اثر از مدیحه سرایان و مولودی خوانان ارسال شد که پس از بررسی توسط داوران اهل سنت و تشیع آثار برتر در همایش منادیان وحدت که 26 دی ماه جاری مصادف با 14 ربیع الاول در سنندج برگزار می شود به نمایش در خواهند آمد.

حجت الاسلام صفی یاری درپایان گفت: استفاده از سه زبان فارسی، کردی و ترکی نیز یکی از اصول شرکت در همایش است و شرکت کنندگان نمی توانند آثاری که به صورت زبان ترکیبی اجرا می شود را ارائه دهند./س
انتهای خبر/
برچسب ها: منادیان ، وحدت ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.