مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس خروج کالاهای تقلبی چینی و دست ساز شهرهای دیگر از اماکن تاریخی و بازارهای صنایع دستی فارس را الزامی دانست .



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مصیب امیری در دیدار با اعضای هیأت مدیره اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان فارس افزود: نباید اجازه دهیم چنین کالاها و محصولاتی در بازارهای فروش استان فارس عرضه شود زیرا حضور و فروش چنین کالاهایی به صنایع دستی استان لطمه ای جبران ناپذیر وارد می کند.

وی ادامه داد: خروج کالاهای بی کیفیت از بازار صنایع دستی استان تنها با همکاری و حمایت تمام دست اندرکاران این صنعت و دستگاههای فرهنگی و اجرایی استان میسر است که میراث فرهنگی فارس در این زمینه همکاری همه جانبه دستگاه های فرهنگی را می طلبد.

امیری با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی یک دستگاه سیاست گذار است گفت: اتحادیه تعاونی های صنایع دستی بازوی توانمندی برای این سازمان محسوب می شود و باید در سه محور آموزش ، پژوهش و بازاریابی پویاتر عمل کند.

وی افزود: متاسفانه امروزه شاهد فراموشی و از بین رفتن برخی از رشته های صنایع دستی در استان فارس هستیم که تنها راه احیا و زنده نگهداشتن این هنرها، آموزش و تبلیغات است که در این بخش باید اقدامات بیشتر و موثرتری صورت گیرد.

امیری بیان کرد: باید از هر فرصتی برای توسعه و رونق گردشگری و صنایع دستی استان بهره ببریم و معتقدیم برگزاری نمایشگاه داخلی و خارجی و تولید محصولات صنایع دستی با کیفیت، اقدامی موثر در جهت معرفی صنایع دستی و جذب گردشگر به استان فارس است.

وی ادامه داد: بی شک گردشگران خارجی با دیدن آثار دست ساز هنرمندان استان که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند ترغیب می شوند که از نزدیک با این هنرمندان آشنا شوند.

امیری گفت: همچنین برپایی نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی به صورت فصلی و مناسبتی اقدامی موثر در جهت رونق صنایع دستی استان است که دهه فجر امسال فرصت مناسبی برای برگزاری نخستین نمایشگاه مشارکتی صنایع دستی در استان فارس است./س

انتهای پیام/



برچسب ها: ضرورت ، تقلبی ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.