معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: افزایش واحدهای فرآوری سنگ‌های تزئینی در آذربایجان غربی ضرورت دارد.

اکبر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به وجود معادن سنگ‌های تزئینی در آذربایجان غربی، اظهار داشت: این استان از نظر تنوع سنگ‌های تزئینی دارای جایگاه خوبی در کشور است.

وی با اشاره به رتبه سوم آذربایجان غربی از نظر تنوع سنگ‌های تزئینی معدنی، تصریح کرد: تعداد معادن فعال استان در زمینه سنگ‌های تزئینی 220 معدن است.

طاهری با بیان اینکه معادن سنگ‌های تزئینی آذربایجان غربی در مجموع 17 درصد از کل معادن سنگ‌های تزئینی کشور را به خود اختصاص می‌دهند، خاطرنشان کرد: استان از نظر ظرفیت‌های بخش اکتشاف و بهره‌برداری از معادن موفق عمل کرده است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: فرآوری و صادرات سنگ‌های تزئینی معدنی بخش مهمی از فعالیت‌های معدنی را تشکیل می‌دهند که در استان مغفول مانده است.

وی بر لزوم بهره بردن از ارزش افزوده فرآوری سنگ‌های تزئینی در داخل استان تاکید کرد و گفت: آذربایجان غربی 49 واحد سنگ‌بری دارد که این رقم سهم یک درصد از 6 هزار و 500 واحد سنگ‌بری کشور است.

اکبری با اشاره به نبود واحدهای فرآوری و تبدیلی سنگ‌های تزئینی مناسب در آذربایجان غربی، ابراز داشت: به منظور حمایت از فعالان سنگ در استان به زودی سمینار بزرگ سنگ‌های تزئینی برگزار می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.