حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری باتبریک هفته وحدت به نماز گزاران گفت: هفته وحدت هفته بسیار مبارکی در جهان اسلام است که می‌تواند عامل خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌های دشمنان اسلام شده و سبب تقویت مسلمانان و تضعیف دشمنان در جهان گردد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه 

وی عوامل وحدت در بین مذاهب اسلامی را اعتقاد به توحید، نبوت، کتاب قرآن، اعمال عبادی، اجتماعی و فرهنگی مشترک عنوان کرد وافزود: این عوامل می‌توانند سدی در برابر توطئه‌های دشمنان و براندازی نقشه‌های شوم آنان در ایجاد نفاق میان مسلمانان باشند.

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری توطئه های استکبار جهانی علیه مسلمانان، غارت کردن ثروت و ذخایر نفتی، ایجاد نفاق و اختلاف، قتل عام مسلمانان، اشغال نظامی، ایجاد پایگاه های موشکی، ترور دانشمندان، برانگیختن تعصبات قومی و مذهبی، ایجاد فتنه و شرارت در کشورهای اسلامی از طریق گروه های تکفیری را از جمله توطئه های استکبار علیه جهان اسلام برشمرد و افزود: این توطئه ها فقط در سایه حفظ و گسترش وحدت اسلامی خنثی خواهند شد.

امام جمعه خوی با اشاره به مواضع ولی امر مسلمین که در اجتماع حوزویان و مردم قم در روزهای گذشته تبیین شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این مباحث ضمن تبیین موضوعات مهم داخلی و بین‌المللی، بر لزوم بصیرت و دشمن‌شناسی مردم برای رسیدن به آرمان‌های نظام مقدس اسلامی تأکید کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران هرگز لبخند دشمن را باور نداشته و بدون غفلت از توطئه‌ها و خصومت دشمنان، با ایمانی راسخ و روشن‌بینی بر مسیر خود ادامه خواهند داد و هرگز دست‌های خود را به علامت تسلیم بالا نخواهند برد.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به سالروز ازدواج رسول اکرم (ص) با حضرت خدیجه(س) و تبریک آن بر نماز گزاران اظهار کرد: حضرت خدیجه در جملاتی کوتاه خطاب به رسول خدا(ص) علل انتخاب آن حضرت را به عنوان همسر خود گفته است ˈمن به تو علاقه مند شدم به خاطر اینکه با من خویشاوندی، در میان قوم خـود شریفی، در نزد قبیله ات بر امانت داری مشهوری، و دارای اخلاق نیک می باشی و راست گو هستی.

امام جمعه خوی بر لزوم الگوگیری دختران در انتخاب همسر از حضرت خدیجه (س) گفت : در این جملات کوتاه آنچه مورد توجه است این است که همسر گرامی رسول خدا بیشتر از آنکه به مال و منال همسر آینده خود توجه کند به معنویات، شرافت انسانی ، راستگویی و نیکوکاری ایشان توجه کرده و تصمیم گرفته است.

موسوی شکوری با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای اسلامی، عربستان سعودی را ریشه بسیاری از درگیری‌ها و جنایات را در این کشورها عنوان کرد.

امام جمعه خوی درگیری‌های کشور سوریه، جنایات گروه ماجد‌الماجد در کشور لبنان و کشته شدن مشکوک وی در زندان و نیز جنایات اخیر گروه تروریستی داعش در فلوجه و الرّمادی به منظور ایجاد اختلافات قومی و مذهبی را ناشی از حمایت‌های گروه‌های تکفیری عربستان سعودی دانست و گفت: عربستان در حقیقت با حمایت‌های خود از این قتل‌ها و انفجارات گروه‌های تکفیری، تروریست‌های خود را برای تخریب و اغتشاش به جهان اسلام صادر می‌کند./س

برچسب ها: اسلامی ، دشمنان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.