نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت روز دوشنبه نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا, نامه مشترکی را که به امضای نمایندگان دائم گروه کشورهای 1+5 و ایران رسیده بود به آژانس بین المللی انرژی اتمی تحویل دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ رضا نجفی سفیر و نماینده دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: در این نامه از آژانس خواسته شده است تمهیدات لازم برای نظارت بر اقدامات هسته ای را که قرار است از 20 ژانویه آغاز شود اتخاذ کند.
وی گفت: با توجه به آغاز اجرای توافق ژنو در 20 ژانویه, مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم که قرار بود در 21ژانویه در تهران برگزار شود به هشتم فوریه موکول شد و علت این تغییر, لزوم توجه به اقداماتی است که ایران و آژانس باید در تاریخ 20 ژانویه و بعد از آن انجام دهند.
نماینده کشورمان در آژانس افزود: این موضوع در نامه ای از طرف سازمان انرژی اتمی ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده شد و دو طرف بر تاریخ جدید یعنی هشتم فوریه ( نوزدهم بهمن) توافق کردند.
نماینده کشورمان همچنین خبرهای مربوط به تاسیس دفتر آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران را تکذیب و اظهار داشت با توجه به پیش بینی افزایش حجم فعالیت های آژانس در پی اجرای توافق ژنو ممکن است تسهیلات خاصی برای رفت و آمد سهل تر کارشناسان آژانس از سوی ایران فراهم شود که در هر صورت این به معنای تاسیس دفتر خاص آژانس در تهران نخواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار