وزیر امور خارجه لبنان دیدار دکتر محمد جواد ظریف از این کشور را با اهمیت توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین:"عدنان منصور"وزیر امور خارجه لبنان در نشست خبری مشترک با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر با اهمیت بودن دیدار ایشان از این کشور، تاکید کرد،اگر ایران در اجلاس صلح ژنو درباره سوریه حضور پیدا نکند، باز هم از نقش این کشور در منطقه کاسته نخواهد شد.

وزیر امور خارجه لبنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:با توجه به نقش ایران در منطقه، امیدواریم شاهد حضور این کشور در نشست ژنو 2 باشیم.

عدنان منصور گفت:پرونده انفجار سفارت ایران با مرگ ماجد الماجد بسته نشده است و همه کسانی که در این قضیه دست داشتند را دستگیر خواهیم کرد.

همچنین در این نشست خبری وزیر امور خارجه ایران خواستار کمک کشورهای منطقه و جهان برای پایان دادن به جنگ در سوریه شد.

محمد جواد ظریف با تاکید بر اینکه چالش های مشترکی پیش روی ملته ای منطقه است خواستار یکپارچه کردن تلاش ها برای مقابله با "پدیده تروریسم و تکفیر" شد.

ظریف در این دیدار از تلاش دولت لبنان طی مدت گذشته پیرامون انفجار تروریستی که سفارت ایران در بیروت را هدف قرار داد،قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه گفت:ما به دنبال ایجاد رابطه حسنه میان ایران و کشورهای همجوار از جمله عربستان سعودی هستیم و در ادامه افزود:مشارکت ایران در نشست "ژنو2" می تواند نقش موثری در دستیابی به راه حل سیاسی ایفا کند و اگر بطور رسمی و بر اساس اصول از ما دعوت شود، در این اجلاس حاضر خواهیم شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: لبنان ، منصور ، ظریف ، دیدار ، بین ، الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار