سرما و آلودگی هوا میزان مراجعه مردم را برای اهدای خون کاهش داده به این ترتیب میزان ذخایر خونی را نیز به مرز هشدار نزدیک کرده است.

دکتر مسلمی معاون اداره کل انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت ذخایر خونی گفت: میزان مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدای خون با توجه به درخواست‌هایی که ما از طرق مختلف انجام داده‌ایم کمتر شده و آمار روزانه کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سرما و آلودگی هوا و افزایش تعطیلات حضور مردم را در پایگاه‌ها کم کرده ولی خوشبختانه مشکل جدی به وجود نیامده ولی اگر همین روال ادامه پیدا کند ذخایر خونی با وضعیت مناسبی روبرو نخواهد بود.

مسلمی در خصوص وضعیت پاسخگویی به درخواست خون بیمارستان‌ها و مرکز درمانی تصریح کرد: با توجه به ذخایر خونی که در ایام محرم داشتیم در حال حاضر درخواست بیمارستانها تا حدودی پاسخ داده می شود ولی باید توجه داشت که ما هم اکنون از ذخایر خونی برای پاسخگویی به نیاز بیمارستانها استفاده می‌کنیم ولی این ذخایر هم بالاخره تمام می‌شوند، نیاز داریم که مردم بیشتر مراجعه کنند و اهدای خون را در برنامه زندگی خون جای دهند.

وی در ادامه ضمن درخواست از مردم برای حضور در پایگاه‌های اهدای خون گفت: اگر میزان مراجعه مردم برای اهدای خون 10-15 درصد افزایش پیدا کند می‌توانیم به یک ذخیره مطمئن برسیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ذخایر ، آلودگی ، آمار ، تعطیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار