مدیر عامل شرکت فرآورده های نفتی استان گلستان گفت: کارخانه سیمان پیوند با مصرف روزانه 300 هزار لیتر مازوت و نفت کوره جزو بزرگترین مصرف کنندگان سوخت در کشور است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، امیر بنی کریم گفت: سوخت اصلی این کارخانه گاز طبیعی است اما به دلیل مشکلات و کمبودی که در گاز طبیعی وجود دارد حدود دو ماه است که از سوخت دومش استفاده می کند.

وی افزود: در حال حاضر این کارخانه با ذخیره سازی حدود 13 و نیم میلیون لیتر مازوت و نفت کوره در آینده مشکلی برای کمبود سوخت نخواهد داشت.

بنی کریم بیان داشت: همچنین بقیه صنایع نیز توانسته اند سوخت دوم را به خوبی ذخیره سازی کنند* و در حال حاضر همه از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می کنند .

وی در ارتباط با نیروگاه علی آباد عنوان داشت: از ابتدای سال جاری این نیروگاه حدود 161 میلیون لیتر نفت و گاز را به عنوان سوخت دوم امورد استفاده قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این نیروگاه به دلیل اینکه بتوانیم گاز طبیعی را برای بخش های دیگر تامین کنیم و سوخت خانگی پایدار بماند، حدود 105 هزار لیتر بیشتر سوخت مصرف کرده است .

مدیر عامل شرکت فراورده های نفتی استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال جاری میزان مصرف گاز طبیعی در این نیروگاه حدود 645 میلیون متر مکعب بوده است که سال گذشته این میزان 871 میلیون متر مکعب بوده است و در کل امسال 226 میلیون متر مکعب این نیروگاه کمتر گاز طبیعی مصرف کرده است.

وی افزود: در حال حاضر این نیروگاه همچنان از سوخت دوم استفاده می کند و از نظر گاز طبیعی دچار محدودیت است و البته مخازن این نیروگاه می توانند تا 60 میلیون لیتر سوخت دوم را ذخیره سازی کنند.

بنی کریم میزان توزیع گاز مایع را در ماه سه هزار تن اعلام کرد و تصریح کرد: در این زمینه پنج شرکت فعالیت می کنند و همچنین بیشاز 1300 نمایندگی در سراسر استان توزیع گاز مایع را در استان انجام میدهند که البته این شرکت ها می توانند تا 600 تن ذخیره سازی گاز مایع را داشته باشند.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز مایع نسبت به سال قبل دو درصد رشد داشته است، عنوان داشت: یکی از عوامل رشد مصرف فروش غیر مجاز گاز مایع به وسایل نقلیه است که بیشتر این خودرو ها به طور غیر استاندارد این سیستم را بر روی وسایل نقلیه خود نصب می کنند و ممکن است باعث ایجاد خطرات زیادی برای آنها شود.

این مسئول گفت: با وضعیتی که پیش می رویم در آینده هیچ گونه مشکلی در بحث گاز رسانی به خانوارها و سایر مصرف کنندگان نخواهیم داشت/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.