سناتورهای آمريکايی از قصد دولت اين کشور برای دادن حمايت های تسليحاتی و اطلاعاتی به دولت عراق برای مبارزه با تروريست ها حمايت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فاکس نيوز ؛ جيمز اينهاف عضو سناي آمريکا گفت واشنگتن تلاش هاي زيادي پيش از خروج نيروها از عراق در زمان باراک اوباما در اين کشور صورت داد تا زمينه براي خروج نيروهاي آمريکايي از عراق فراهم شود. از جمله اين تلاش ها عمليات اطلاعاتي ، پشتيباني و آموزشي بود. 

وي گفت از چهار هزار و چهارصد نفر نيروي آمريکايي که در عراق کشته شدند يک سوم آنها در استان الانبار کشته شده اند. با اين حال مي توان صرف نظر از شرايط داخلي در عراق با ادامه حمايت از نيروهاي عراقي به اين وضعيت خاتمه داد.

بن کاردن ديگر عضو سناي آمريکا گفت البته در بررسي اينکه وضعيت امنيتي استان الانبار عراق در حال وخامت است بايد اين نکته را مد نظر داشت که امنيت عراق ديگر در دست نيروهاي آمريکايي نيست بلکه به نيروهاي عراقي واگذار شده است. دولت عراق بايد به همه گروهها و اقليت هاي نژادي در اين کشور احترام بگذارد. در حال حاضر تروريست هايي در عراق وجود دارند که بايد براي ريشه کن کردن آنها با دولت عراق همکاري کرد با اين حال مشکل اصلي اين است که خود مردم عراق مسئوليت امنيت کشورشان را به عهده بگيرند.
 
سناتور اينهاف نيز گفت نيروهاي عراق اکنون براي مبارزه با تروريست ها نياز به حمايت هاي اطلاعاتي و لجستيکي دارند و من بسيار خوشحالم که اوباما در حال حاضر از تصميم خود بازگشته و قصد دارد اين تسليحات را در اختيار عراقي ها قرار دهد. 


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار