انواع باتری‌های مورد استفاده در گوشی‌های موبایل از نیکل‌ - متال هیدرات‌، نیکل‌، کالیوم‌ ، لیتیم‌ یون‌ که از طریق روش‌های می توان آنها را سالم نگه داشت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، باتری‌های قلمی، باتری‌های نیکل‌کادمیوم،‌نیکل‌متال هیبرید، باتری‌های هیبرید نیکل‌، فلز، لیتم‌، یو‌ن، و پولیمر‌لیتم، یون‌لز،‌انواع باتری‌ها می‌باشد که مورد استفاده در گوشی‌های موبایل است.
 
اما چگونه می‌توان با رعایت نکاتی به حداکثر طول عمر مفید باتری رسید!
 
 قبل از اینکه اولین بار از باتری استفاده کنید آنرا به مدت دوازده ساعت با حداقل زمان موجود شارژ کنید این مورد در دفترچه راهنمای کلیه دستگاه‌های مجهز به باتری ذکر شده و برای استفاده روزانه از باتری، باتری را به طور کامل شارژ‌ کنید  پس تا زمانی که به طور کامل تخلیه نشده از برق باتری استفاده نکنید این کار برای باتری‌های ‌نیکل ‌کادمیم و ‌نیکل متال مانع از تاثیر اثر حافظه می‌شود برای باتری‌های ؟ این امر مانع از orercharging  می‌شود.
 
این گزارش حاکیست، هرگز باتری خود را به مدت طولانی بلا استفاده رها نکنید حتی اگر شما بیشتر وقت‌ها از برق شهری استفاده می‌کنید به طور منظم از باتری دستگاه خود نیز استفاده کنید و آنرا در شرایط مناسب نگه دارید.
 
 از چرب شدن و یا زنگ زدگی مدار‌های مادر بورد اصلی گوشی و همچنین  اتصالات اطراف باتری جلوگیری کنید.
 
این گزارش می‌افزاید: باتری‌های معمولی لپ‌تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی باری خود عمر  مشخصی دارند.
 
متاسفانه تصورات غلط عمومی در مورد استفاده صحیح و مراقبت از باتری‌های قابل شار‌ژ لپ‌تاپ وجود دارد بسیاری از کاربران هنگام کار با لپ تاپ‌ تقریبا به طور دائم آدا‌پتور ac سیستم را بد برق شهری  وصل می‌کنند و طولی نمی‌کشد که دیگر نمی‌توانند سیستم خود را روشن کنند و با شکل اساسی روبه رو خواهند شد.
 
گزارش: ریحانه جمشیدی
انتهای پیام/
 

برچسب ها: تلفن ، باتری ، اتصالات ، سیستم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار