تیم فوتبال یونان در گروه G با تیم‌های بوسنی و هرزگوین، لیتوانی، لیختن‌ شتا‌ین، اسلواکی، و‌لتونی همگروه بود در مرحله اول مقدماتی با لتونی‌ بازی کرد.

به گزارش گروه ورزش یاشگاه خبرنگاران یونان در مرحله پلی‌آف به مصاف تیم اسلواکی رفت و توانست با یک گل اسلواکی را از پیش رو بردارد تک گل این دیدار را مارتین اشکرتل‌ به اشتباه وارد دروازه خودی کرد به این ترتیب اسلواکی را از پیش رو برداشت در دیداری دیگر در این  مرحله به مصاف رومانی رفت. 
 
تیم فوتبال رومانی در حالی از یونان میزبانی کرد که در بازی رفت در خانه یونان با نتیجه 3 بر یک مغلوب شده بود و در این دیدار حداقل به زدن یک گل نیاز داشت اما در نهایت این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. 
 
" میترو‌گلو" در دقیقه 23 برای یونان گلزنی کرد و " توروسیدیس"‌ در دقیقه 55 گل به خودی بازی را به تساوی کشاند بدین ترتیب یونان در مجموع دو دیدار رفت و برگشت موفق به شکست 4 بر 2 رومانی شد و به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد. 
 
 پس از قرعه کشی 32 تیم راه یافته به جام جهانی تیم یونان در گروه C جای گرفت و با تیم‌های  کلمبیا،‌ ساحل عاج، و ژاپن همگروه شد. 
 
"‌کسنتانتینوس"‌ میترا  و غار ‌"بازیکن کلیدی این تیم معرفی شده است و فرناندو‌ ‌سانتوس سرمربی‌ یونانی‌هاست تیم فوتبال یونان با ده بازی انجام داده گروه G  توانست 8 برد را در کارنامه خود ثبت کند و یک مساوی و یک باخت را نیز تجربه کرد. 
 
 در این دیدار‌ها 12 گل وارد دروازه حریفان  کرده و در مقابل 4 گل دریافت کرد و با ‌تفاضل گل 8، امتیاز 25 را کسب کرد. 
 
بهترین عملکردی که تیم یونان در بازی‌های جام جهانی داشته است در مرحله‌ی گروهی سال‌های 1994 و 2010 بود. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: یونان ، جام جهانی ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار