استاد دانشگاه و متخصص علوم ارتباطات ، حوزه وقف را نیازمند، آموزش و اطلاع رسانی دانست و گفت: با ساخت سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی می‌توان این سنت حسنه را به مردم آموزش داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد احمدی، ضمن بیان این مطلب افزود: ابتدا باید بررسی کنیم رسانه چه وظیفه‌ای دارد، اطلاع رسانی، آموزش، تفریح و سرگرمی، هدایت، رهبری و انتقال میراث فرهنگی از وظایف رسانه است و همه این وظایف می‌تواند در حوزه وقف هم تعریف شود.

وی ادامه داد: رسانه فقط رادیو و تلویزیون نیست و گفتگوی چهره به چهره مردم هر یک رسانه محسوب می شوند، وقف یک جریان سیال و پیش برنده است که از گذشته تا به حال بوده و در این حوزه فرهنگ سازی بر عهده رسانه‌ها است و مشارکت مردم در توسعه این فرهنگ نیاز به استفاده از ظرفیت رسانه‌های فعال و اثرگذار دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ وقف امروز بیشتر به این منوط شده که فقط قشر ثروتمند و متمول می‌تواند وارد این عرصه شود اما در فرهنگ دینی ما هم اقشار می‌توانند در این حوزه وارد شوند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه درباره اصول صحیح اطلاع رسانی اظهار داشت: در اطلاع رسانی باید غیر مستقیم وارد شده وقف باید در بستر احترام انسان‌ها، انسانیت و صداقت و ایثار تبیین شود.

به اعتقاد وی، درحال حاضر به دلایل مختلفی با کاهش نسبی رونق و قف در جامعه مواجه هستیم که رونق گرفتن این سنت در جامعه نیازمند ایجاد میل و رغبتی فراگیر در میان اقشار مختلف جامعه است و طرح‌های ابتکاری می‌تواند شروع خوبی در این راستا باشد.

احمدی خاطر نشان کرد: وقف آثار زیادی در جامعه دارد که باید با مد نظر قرار دادن همه آنها در جامعه برای نهادینه کردن فرهنگ وقف طرح‌های ابتکاری و پیگیری‌های مصرانه انجام شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار